DB Regio zamówiło w Stadlerze 19 elektrycznych zespołów trakcyjnych FLIRT Akku. Pociągi obsłużą połączenia w środkowej Turyngii.
Składy FLIRT Akku to pociągi, które pozwalają na jazdę także po liniach niezelektryfikowanych. Pojazdy mogą bowiem na swoich akumulatorach przejechać do 80 km po trasie bez trakcji elektrycznej. W tym czasie pociąg zasilają akumulatory, które wykorzystują energię zmagazynowaną podczas pracy linii napowietrznych. FLIRT Akku obsłuży połączenia kolejowe w Turyngii.
Cieszymy się, że wprowadzamy do eksploatacji te nowoczesne, wygodne i przyjazne dla środowiska pojazdy elektryczne zasilane akumulatorem – powiedziała Christine Singer, przewodnicząca zarządu regionalnego DB Regio Südost.
Nowe pojazdy FLIRT Akku oferują pasażerom 160 miejsc siedzących, a także składane miejsca dla rowerów oraz strefę dla wózków inwalidzkich i wózków dziecięcych. Komfort zapewniają pasażerom także duże odstępy między siedzeniami, nowoczesna informacja pasażerska, monitoring i dostęp do wi-fi.
Stadler informuje, że jest europejskim liderem w dziedzinie alternatywnych technologii napędowych. Połowa pociągów z takimi napędami jaki ma FLIRT Akku lub podobnymi pochodzi od Stadlera. Łącznie Niemcy zamówili do tej pory 151 pociągów FLIRT Akku.