Strona główna » Wiadomości » Przewozy pasażerskie » Niemcy rozważają wprowadzenie biletu miesięcznego za 69 euro. Od 1 września, po bilecie za 9 euro

Niemcy rozważają wprowadzenie biletu miesięcznego za 69 euro. Od 1 września, po bilecie za 9 euro

Redakcja
Fot. Pixabay / hpgruesen (ilustracyjne)

Bilet za 9 euro w Niemczech stał się ogromnym sukcesem. Oferta będzie ważna do 1 września, natomiast teraz już rozważana jest dalsza kontynuacja korzystnej oferty – nieco droższej, ale wciąż dla Niemców atrakcyjnej.

Na okres wakacji Niemiecki Rząd wprowadził bilet miesięczny za 9 euro. Dla Niemcy pracującego za najniższą krajową, oznaczało to, że musiał przepracować około godzinę, aby zarobić na bilet, który ważny jest zarówno na pociągi regionalne, jak i transport publiczny w miastach. Oferta jest ważna również dla turystów z zagranicy; również i Polacy decydowali się na podróże po Niemczech na bilecie za 9 euro.

Oferta okazała się ogromnym sukcesem, kolej odnotowywała rekordowe wyniki przewozowe. Wręcz dochodziło do przepełnienia składów, czasem nawet część podróżnych zostawała na peronie. Niemieckie organizacje twierdzą, że nie można tej szansy zaprzepaścić. Związek Niemieckich Przedsiębiorstw Transportowych (VDV), zrzeszający około 600 firm z branży, twierdzi że od 1 września Niemcy mogłyby wprowadzić zmodyfikowaną ofertę biletu miesięcznego. Oferta różniłaby się ceną: za bilet miesięczny pasażer zapłaciłby 69 euro. Czyli dla osoby pracującej za minimalną krajową, oznaczałoby przeznaczenie już nie zarobku z jednej godziny prace, lecz z około całego dnia.

Rozwój i rozmach, jaki nabrał bilet za 9 euro, przy ogólnokrajowej ważności biletu i fakt, że 48 proc. obywateli ma taki bilet w kieszeni, stworzył sytuację, z której nie możemy się już wycofać, zwłaszcza że motyw w postacie odciążenia obywateli na rzecz mobilności przyjaznej klimatowi – istnieje bardziej niż kiedykolwiek. Dla wszystkich decydentów od samego początku było jasne, że cena w wysokości dziewięciu euro nie będzie realna przez okres dłuższy niż trzy miesiące – również ze względu na gwałtowny wzrost kosztów energii, personelu i materiałów w firmach transportowych – czytamy w komunikacie VDV.

A więc nierealne jest, aby taka oferta była dłuższej ważna w takiej cenie, jak obecnie 9 euro. To byłby zbyt duży koszt dla budżetu państwa.

Proponujemy bilet w cenie 69 euro miesięcznie na przejazdy w 2 klasie. Jednocześnie zapewniłoby to, że nowo utworzone wielokrotne podróże, takie jak bilet za 9 euro, będą utrzymane na akceptowalnym poziomie. Taki klimatyczny bilet, branża jest w stanie zaoferować już od 1 września. Do tego jednak bardzo szybko potrzebowaliśmy odpowiedniego sygnału od polityków – twierdzi VDV.

Jak podaje organizacja, wprowadzenie biletu za 69 euro były kosztem dla budżetu państwa w wysokości około dwóch miliardów euro rocznie.

Podobne artykuły

0
Would love your thoughts, please comment.x