NEWAG S.A. w dniu dzisiejszym zawarł z Województwem Małopolskim oraz Koleje Małopolskie sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie umowę ramową na dostawę do 25 elektrycznych zespołów trakcyjnych wraz z utrzymaniem oraz świadczeniami dodatkowymi.
W okresie obowiązywania umowy ramowej zamawiający może udzielić zamówienia wykonawczego lub kilku zamówień wykonawczych (w zależności od bieżącego zapotrzebowania Zamawiającego) łącznie do kwoty maksymalnie 1 131 349 572,68 PLN netto.
Przedmiotem umowy ramowej jest dostawa do 25 fabrycznie nowych, wieloczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych, posiadających co najmniej 236 miejsc siedzących i co najmniej 550 miejsc ogółem. Pojazdy mają mieć długość do 98,5 m. Ustalona maksymalna wartość umowy ramowej pozwoli zamawiającemu na zamówienie do 25 pojazdów wraz z utrzymaniem oraz świadczeniami dodatkowymi. Zamówienia wykonawcze będą udzielane na podstawie zaproszenia do negocjacji. Zamawiający nie jest zobowiązany do udzielania zamówień wykonawczych.
Umowa ramowa została zawarta na okres 4 lat, z zastrzeżeniem, że zamawiający przewiduje, że w okresie 12 miesięcy od dnia zawarcia umowy ramowej może zamówić nie mniej niż 6 i łącznie nie więcej niż 14 pojazdów.
W razie udzielenia zamówienia wykonawczego Spółka udzieli gwarancji jakości i rękojmi na pojazdy na okres 5 lat oraz wniesie gwarancję należytego wykonania zamówienia wykonawczego w wysokości 3 % wartości brutto zamówienia wykonawczego.
Umowa ramowa przewiduje kary umowne przysługujące zamawiającemu od spółki w razie zwłoki w dostawach pojazdów, nienależytego wykonania innych zobowiązań umownych oraz odstąpienia od umowy ramowej z przyczyn leżących po stronie Spółki, z zastrzeżeniem, że umowa ramowa przewiduje ograniczenia kar umownych. Zamawiającemu przysługuje prawo do dochodzenia odszkodowania przekraczającego wysokość zastrzeżonych kar umownych.
W pozostałym zakresie warunki umowy ramowej nie odbiegają od standardów stosowanych w obrocie dla tego typu umów.
Spółka wyjaśnia, że zamawiający nie zawarł z innymi producentami pojazdów szynowych umów analogicznych do umowy ramowej zawartej ze Spółką. W związku z powyższym Umowa ramowa stwarza Spółce możliwość uzyskania zamówień wykonawczych w trybie negocjacji z zamawiającym, bez konieczności składania odrębnych ofert w postępowaniach konkurencyjnych.