Infrastruktura

NDI wraca na linię 210 na odcinek Czaplinek – Złocieniec

NDI wraca na linię 210 na odcinek Czaplinek – Złocieniec fot. Ministerstwo Infrastruktury

Już wkrótce ruszą prace na kolejnym odcinku linii 210 od Czaplinka do Złocieńca. Wykonawcą prac jest spółka NDI z Sopotu, która 27 maja podpisała umowę na realizacje prac z PKP Polskie Linie Kolejowe SA.  

Inwestycja pod nazwą „Rewitalizacja linii kolejowej nr 210 na odcinku Szczecinek – Runowo Pomorskie – ETAP II” potrwa 12 miesięcy. Wykonana zostanie w systemie „Projektuj i buduj”.

Zakres prac został podzielony na dwie części:

  • zakres podstawowy36 419 109,85 PLN brutto (29 609 032,40 PLN netto)
  • zakres opcjonalny: 13 519 890,14 PLN brutto (10 991 780,60 PLN netto)

W skład robót w zakresie podstawowym weszły:

– budowa nowych Obiektów Obsługi Podróżnych na przystankach osobowych (branże peronowa, teletechniczna oraz elektroenergetyczna):
lokalizacje:

p.o. Jelenino (peron nr 2)

p.o. Czarne Małe (peron nr 2)

p.o. Żelisławie Pomorskie (peron nr 2)

p.o. Suliszewo Drawskie (peron nr 2)

p.o. Wiewiecko  (peron nr 2)

– wymiana nawierzchni torowej linii kolejowej nr 210 w torze nr 1 na odcinku od km 99,000 do km 113,145 (odcinek toru między miejscowością Czaplinek a miejscowością Złocieniec) wraz z wzmocnieniem podtorza. Co daje zrewitalizowanie 14,145 km toru.

Roboty w zakresie opcjonalnym to wymiana nawierzchni torowej linii kolejowej nr 210 w torze nr 1 na odcinku od km 131,196 do km 139,107 (odcinek toru między stacją Jankowo Pomorskie a przystankiem osobowym w Wiewiecku) wraz z wzmocnieniem podtorza. Co daje zrewitalizowanie 7,911 km toru.

Celem projektu jest poprawa komfortu jazdy wraz poniesieniem prędkości na szlaku Czaplinek – Złocieniec po torze nr 1 do prędkości v=120 km/h, co skróci czas podróży pasażerów, a także poprawa komfortu i bezpieczeństwa obsługi podróżnych. ​

Więcej informacji o modernizacji linii kolejowej 210 na naszym portalu nakolei.pl.