Strona główna » Wiadomości » Największa inwestycja w historii szwajcarskiej kolei. Stadler zaprezentował FLIRT Evo dla trzech przewoźników

Największa inwestycja w historii szwajcarskiej kolei. Stadler zaprezentował FLIRT Evo dla trzech przewoźników

Redakcja
Fot. Stadler Rail

Szwajcaria po raz kolejny udowadnia, że jest liderem w innowacjach transportowych. Producent Stadler zaprezentował nową generację pociągów – FLIRT EVO, które stanowią część największego zamówienia w historii szwajcarskiej kolei. Łączna wartość kontraktu wynosi 2 miliardy franków szwajcarskich, a w jego ramach powstanie aż 286 nowoczesnych jednostek dla trzech operatorów: Thurbo, RegionAlps i Südostbahn.

FLIRT EVO to pojazdy stworzone z myślą o przyszłości transportu. Zastosowane w nich technologie gwarantują niższe zużycie energii, co wpisuje się w globalne cele zrównoważonego rozwoju. Stadler zadbał również o najwyższy komfort pasażerów – nowe pociągi oferują przestronne wnętrza, nowoczesne systemy wentylacji i ogrzewania oraz lepszą izolację akustyczną.

Pociągi te są dostosowane do potrzeb osób z ograniczoną mobilnością, dzięki obniżonym podłogom i specjalnym rampom. FLIRT EVO mogą funkcjonować w różnych warunkach klimatycznych, co czyni je idealnym rozwiązaniem dla zróżnicowanego szwajcarskiego krajobrazu – od nizin po alpejskie szlaki.

Współpraca trzech operatorów

Thurbo, RegionAlps i Südostbahn, główni beneficjenci tego projektu, wspólnie inwestują w unowocześnienie regionalnej sieci kolejowej. Nowe pociągi mają zastąpić przestarzałe jednostki, co wpłynie na poprawę jakości usług oraz punktualność połączeń. Każdy z przewoźników otrzyma pojazdy dostosowane do specyfiki obsługiwanych tras.

RegionAlps skoncentruje się na trasach w Alpach, gdzie FLIRT EVO będą musiały sprostać wyzwaniom trudnego terenu i ekstremalnych warunków pogodowych. Thurbo wykorzysta je w sieci miejskiej i podmiejskiej, gdzie kluczowa jest częstotliwość kursów, a Südostbahn wprowadzi je na połączeniach regionalnych.

Przełomowy kontrakt dla Stadlera

Dla Stadlera realizacja tego zamówienia to krok milowy. Firma już od lat dostarcza innowacyjne rozwiązania na rynku kolejowym, a FLIRT EVO potwierdza jej zdolność do tworzenia produktów najwyższej jakości. Pierwsze jednostki mają pojawić się na torach już w 2026 roku, a ich pełne wdrożenie zaplanowano na lata późniejsze.

Projekt FLIRT EVO to nie tylko inwestycja w nowoczesną flotę, ale także krok w kierunku zrównoważonego transportu. Nowe pociągi nie tylko ograniczą emisję dwutlenku węgla, ale również zwiększą atrakcyjność kolei jako środka transportu, co może przyczynić się do zmniejszenia ruchu drogowego w Szwajcarii.

 

 

Podobne artykuły