Strona główna » Wiadomości » Infrastruktura » Modernizacja Nadodrzanki na odcinku Drzeńsko – Kostrzyn

Modernizacja Nadodrzanki na odcinku Drzeńsko – Kostrzyn

Redakcja

Odcinek Nadodrzanki Drzeńsko – Kostrzyn na starcie modernizacji. To inwestycja warta ponad 160 mln zł.

Modernizacja Nadodrzanki: W ramach wszczętych prac na trasie Drzeńsko – Kostrzyn na początku modernizacja przeprowadzona zostanie na odcinku Drzeńsko-Kowalów. Potrwa do końca I kwartału 2018 roku. Co zmieni się na odcinku?

  • wykonawca wymieni tor i sieć trakcyjną,
  • pojawią się nowe rozjazdy,
  • przebudowa urządzeń sterowania ruchem,
  • nowy peron przy stacji Kowalów,
  • przebudowa przejazdu kolejowo – drogowego przy stacji Kowalów,
  • nowe urządzenia rogatkowe, monitoring i przebudowana jezdnia,
  • na odcinku między Drzeńskiem a Kostrzynem pociągi w kierunku Kostrzyna pojadą szybciej o ok. 20 min.,
  • usprawniony transport towarów.

 Jak zapowiada PKP PLK w ramach zadania „Modernizacja linii kolejowej nr 273 na odcinku Głogów – Zielona Góra – Rzepin – Dolna Odra wraz z łącznicami nr 821 i 822” zwiększy się komfort obsługi podróżnych na stacjach: Kowalów, Laski Lubuskie, Ługi Górzyckie i przystankach: Radów i Górzyca. Wymienionych zostanie około 38 km toru. Ostateczne efekty pra na tym odcinku zobaczymy na koniec br.

Do III kwartału 2018 r. potrwają również prace na odcinku Niedoradz – Zielona Góra. Wtedy to pociągi pojadą po odcinku z prędkością nie 40 km/h, a do 120 km/h.

Więcej informacji o pracach na Nadodrzance na stronie PKP PLK S.A.

Podobne artykuły