Odcinek Nadodrzanki Drzeńsko – Kostrzyn na starcie modernizacji. To inwestycja warta ponad 160 mln zł.
Modernizacja Nadodrzanki: W ramach wszczętych prac na trasie Drzeńsko – Kostrzyn na początku modernizacja przeprowadzona zostanie na odcinku Drzeńsko-Kowalów. Potrwa do końca I kwartału 2018 roku. Co zmieni się na odcinku?
- wykonawca wymieni tor i sieć trakcyjną,
- pojawią się nowe rozjazdy,
- przebudowa urządzeń sterowania ruchem,
- nowy peron przy stacji Kowalów,
- przebudowa przejazdu kolejowo – drogowego przy stacji Kowalów,
- nowe urządzenia rogatkowe, monitoring i przebudowana jezdnia,
- na odcinku między Drzeńskiem a Kostrzynem pociągi w kierunku Kostrzyna pojadą szybciej o ok. 20 min.,
- usprawniony transport towarów.
Jak zapowiada PKP PLK w ramach zadania „Modernizacja linii kolejowej nr 273 na odcinku Głogów – Zielona Góra – Rzepin – Dolna Odra wraz z łącznicami nr 821 i 822” zwiększy się komfort obsługi podróżnych na stacjach: Kowalów, Laski Lubuskie, Ługi Górzyckie i przystankach: Radów i Górzyca. Wymienionych zostanie około 38 km toru. Ostateczne efekty pra na tym odcinku zobaczymy na koniec br.
Do III kwartału 2018 r. potrwają również prace na odcinku Niedoradz – Zielona Góra. Wtedy to pociągi pojadą po odcinku z prędkością nie 40 km/h, a do 120 km/h.
Więcej informacji o pracach na Nadodrzance na stronie PKP PLK S.A.