Strona główna » Wiadomości » Modernizacja linii kolejowej WKD: Podwójny tor między Podkową Leśną a Grodziskiem Mazowieckim gotowy.

Modernizacja linii kolejowej WKD: Podwójny tor między Podkową Leśną a Grodziskiem Mazowieckim gotowy.

Redakcja
Fot. WKD

Tuż przed rozpoczęciem bieżącego roku zakończyła się inwestycja rozbudowy linii kolejowej Warszawskiej Kolei Dojazdowej (WKD), dzięki której na odcinku między Podkową Leśną a Grodziskiem Mazowieckim powstał drugi tor. Ukończenie tego projektu stanowi znaczący krok w kierunku poprawy komunikacji w regionie.

Budowa nowego toru oraz modernizacja istniejącego to prace, które przeprowadzono zgodnie z planem. Od 30 grudnia 2023 roku pasażerowie mogą korzystać z ulepszonego rozkładu jazdy, oferującego częstsze połączenia. Całkowity koszt inwestycji wyniósł 150 milionów złotych, z czego ponad połowa pochodziła z Funduszu Spójności Unii Europejskiej.

Rozbudowa linii kolejowej obejmowała nie tylko dodanie drugiego toru, ale także modernizację infrastruktury torowej, systemu zasilania i sterowania ruchem kolejowym, a także przebudowę obiektów inżynieryjnych i przystanków, które zostały przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Zwiększenie liczby torów pozwoli na częstsze kursowanie pociągów, co znacząco wpłynie na poprawę mobilności mieszkańców.

Marszałek województwa, Adam Struzik, podkreślił znaczenie inwestycji dla codziennego życia mieszkańców regionu, zwłaszcza w kontekście rosnącej popularności Grodziska Mazowieckiego i okolicznych miejscowości. Rozbudowa linii jest odpowiedzią na wzrost liczby pasażerów i zapotrzebowanie na bardziej komfortowy i szybki dojazd do Warszawy.

Zakończenie inwestycji jest kluczowym elementem rozwoju WKD na najbliższe dekady. W ramach projektu przeprowadzono kompleksową modernizację istniejącego toru, który przez wiele lat nie był remontowany. Szczegółowy zakres prac obejmował m.in. prace wielobranżowe na 7,5 km odcinku linii, modernizację systemów sterowania i zasilania, przebudowę obiektów inżynieryjnych oraz budowę nowych peronów.

Prezes WKD, Michał Panfil, wyraził wdzięczność wszystkim zaangażowanym w projekt, podkreślając, że realizacja inwestycji pomimo napiętego harmonogramu odbyła się zgodnie z przepisami prawa budowlanego i normami bezpieczeństwa. Prace budowlane zostały podzielone na kilka etapów, obejmujących m.in. budowę nowego toru i modernizację stacji końcowej.

Projekt „Modernizacja infrastruktury kolejowej WKD – poprzez budowę drugiego toru linii kolejowej nr 47 od Podkowy Leśnej do Grodziska Mazowieckiego” został sfinansowany częściowo ze środków Unii Europejskiej. Jego realizacja przyczyni się do znacznego wzrostu regularności i niezawodności przewozów, a także poprawy bezpieczeństwa i dostępności transportu kolejowego w regionie.

 

Podobne artykuły