Infrastruktura Przewozy pasażerskie Tabor Transport miejski

Metro na Tajwanie z rozwiązaniami konsorcjum Siemens, Hyundai Rotem oraz BES Engineering

Metro na Tajwanie z rozwiązaniami konsorcjum Siemens, Hyundai Rotem oraz BES Engineering fot. Siemens

Jak zapowiada Siemens, wraz z Hyundai Rotem oraz BES Engineering Spółka będzie rozwijać metro na Tajwanie, a dokładniej na Zielonej Linii w mieście Taoyuan.

Autonomiczne metro na Tajwanie z rozwiązaniami Siemensa. Spółka w konsorcjum z Hyundai Rotem oraz BES Engineering dostarczą gotowe rozwiązania mechaniczne i elektryczne dla Zielonej Linii metra w mieście Taoyuan na Tajwanie. W ramach kontraktu metro zostanie wyposażone w system sterowania pociągiem Trainguard MT (CBTC). Pojawią się tam także napędy trakcyjne dla pociągów oraz zasilanie prądem stałym. System sygnalizacyjny metra będzie bezobsługowy na poziomie GoA4. Po ukończeniu prac Zielona Linia metra w Taoyuan będzie miała 27.8 kilometrów długości oraz 21 stacji.

Jak podaje Michael Peter, szef Siemens Mobility Division, system CBTC pozwala na zoptymizowanie przepustowości sieci. Odstępy miedzy pociągami zostaną skrócone do mniej niż 90 sekund. A to dzięki systemowi ruchomych bloków, który zapewnia bezpieczne kursowanie pociągów oparte na dwukierunkowej komunikacji radiowej. To pozwoli przewoźnikowi na zmaksymalizowanie liczby kursujących pociągów na trasie i tym samym zwiększeniu liczby przewożonych pasażerów – dodał.

Chen Wen De, dyrektor generalny Szybkiej Kolei Miejskiej mówi o terminie budowy odcinków napowietrznych. Rozpocznie się jeszcze w październiku 2018 roku.

Warto dodać, że Siemens przygotowuje się do tegorocznych targów Innotrans w Berlinie. Zaprezentuje tam 8 swoich nowoczesnych pojazdów.