Kadry i ludzie Kolej jest dla ludzi Przewozy pasażerskie Wiadomości
Partnerzy działu
partner-dzialu-logo-blueocean

Marszałek Całbecki w piśmie do Martyniuka: Nie wiem czemu służą obecne działania Polregio

Marszałek Całbecki w piśmie do Martyniuka: Nie wiem czemu służą obecne działania Polregio Fot. FB / Poseł Joanna Borowiak

Marszałek województwa kujawsko-pomorskiego przedstawił swoje stanowisko w sprawie likwidacji połączeń kolejowych w regionie. W nich Marszałek sugeruje, że POLREGIO prowadzi negatywną kampanię wymierzoną w samorząd.

Marszałek Piotr Całbecki zabrał głos w sprawie likwidacji połączeń kolejowych. Wystosował pismo do Prezesa Zarządu POLREGIO, Artura Martyniuka, który odniósł się jak czytamy w piśmie do “negatywnej kampanii prowadzonej  przeciwko samorządowi województwa kujawsko-pomorskiego”.

W treści tzw. ankiety, którą zamieścili Państwo na stornie internetowej polregio.pl i dystrybuują Państwo wśród mieszkańców, czytamy m.in. o „zlikwidowanych”, rzekomo przez Urząd Marszałkowski, połączeniach, nie informując o przyczynach tych decyzji – pisze Marszałek Piotr Całbecki.

Według Marszałka Całbeckiego konsultacje POLREGIO to pozory, które mają pozwolić przewoźnikowi na przybranie roli przedstawicielia poszkodowanych podróżnych.

Pozory tych konsultacji polegają na tym, iż wcielają się Państwo w rolę przedstawicieli poszkodowanych podróżnych, pomijając fakt, iż jedną z głównych przyczyn ich problemów jest drastyczny wzrost kosztów świadczonych przez Państwa usług. Jest to więc agitacja wymierzona w partnera, który, tak jak samorządy pozostałych województw, jest współwłaścicielem spółki,  a jednocześnie zleceniodawcą bardzo dużego zakresu usług kolejowych – czytamy dalej w piśmie Marszałka. – Warto przypomnieć, że to z powodu podwyżek, w tym ze strony Polregio, byliśmy m.in. zmuszeni do uruchomienia alternatywnych, jak najtańszych połączeń autobusowych na zawieszonych trasach – dodał.

Samorząd województwa wprowadził zastępczą komunikację autobusową, która spotkała się z krytyką mieszkańców oraz interwencją m.in. Poseł Joanny Borowiak.

Mieszkańcy miejscowości znajdującej się na trasie linii Włocławek – Kutno: Warząchewka Polska, Gołaszewo, Czerniewice, Wiktorowo, Kaliska Kujawski, Lubień Kujawski, Rutkowice, Nowe Ostrowy przez zmianę rozkładu jazdy, wydłużony czas przejazdu, a przede wszystkim przez liczne opóźnienia, nie są w stanie dotrzeć punktualnie do miejsca zatrudnienia, a może to skutkować utratą przez nich pracy – napisała Poseł Joanna Borowiak w piśmie do Marszałka.

Marszałek również w piśmie do Prezesa POLREGIO domaga się wyjaśnień dot. stawek za pociągokilometr Spółki.

Nie wiem czemu służą obecne działania Polregio. Z całą pewnością nie dobru mieszkańców. Może zamiast tego firma spróbowałaby wyjaśnić, dlaczego stawka za pociągokilometr realizowany przez Polregio musiała wzrosnąć niemal dwukrotnie –  z 13,06 złotych (w 2020 roku) aż do 23,75 złotych – pisze Piotr Całbecki.

Samorząd deklaruje, że stara się rozwiązać obecne uciążliwości komunikacyjne w województwie.

To samorząd województwa, organizator regionalnych pasażerskich przewozów kolejowych, stara się  w tej trudnej sytuacji o rozwiązania, które złagodzą obecne uciążliwości. Pod dedykowanym adresem  e-mailowym konsultacjerozkladu@kujawsko-pomorskie.pl można zgłaszać uwagi dotyczące nowego rozkładu jazdy pociągów, autobusowej komunikacji zastępczej oraz planowanego przywrócenia połączeń Laskowice-Czersk i Chełmża-Bydgoszcz; a także, jeśli pojawią się takie możliwości budżetowe, linii Włocławek – Kaliska Kujawskie – pisze na zakończenie marszałek woj. kujawsko-pomorskiego i zadeklarował chęć współpracy z POLREGIO – Niezmiennie jednak jestem gotowy do dialogu i współpracy, na co również z Państwa strony liczę.