Do Łodzi przywieziono pierwszy tramwaj „Swing” wyprodukowany dla MPK przez bydgoską Pesę.
Pojazd dostarczono na lawecie do zajezdni „Telefoniczna”. I zostanie skierowany do obsługi linii nr 14 poi przejściu wszystkich badań i testów.
To pierwszy z 12 „Swingów”, jakie zamówiło łódzkie MPK – wartość kontraktu to prawie 100 mln zł. Ten model niewiele z zewnątrz się różni od 22 „Swingów” kupionych trzy lata temu przez Łódź – dodano tylko nad drzwiami lampy doświetlające po zmroku peron przystankowy. Nadal jest to więc pojazd pięcioczłonowy o długości 30,5 m, całkowicie niskopodłogowy i mogący rozwijać prędkość do 50 km/h. Zbigniew Papierski, prezes MPK – Łódź nie krył, że dzięki temu łatwiej będzie serwisować flotę tramwajową.
Istotne są natomiast zmiany we wnętrzu, które wprowadzono na życzenie pasażerów. Przede wszystkim z 40 do 50 zwiększono liczbę miejsc siedzących (w tym sześć składanych), są także dwa miejsca dla niepełnosprawnych – w poprzedniej wersji jest jedno, oraz 162 miejsca stojące. Ostatniego „Swinga” MPK ma otrzymać nie później niż 15 października br.