2,5K
Oficjalnie Laude Smart Intermodal podpisało umowę z Cargounit na zakup lokomotywy manewrowej SM42. Tym samym za cztery miesiące na tory najprawdopodobniej wyjedzie w pełni różowa „Stonka”.
Niedawno informowaliśmy, że w przetargu na dostawę zmodernizowanej lokomotywy manewrowej Laude wybrało najkorzystniejszą ofertę. Była nią oferta złożona przez Cargounit (firmy specjalizującej się przede wszystkim wynajmem swoich pojazdów). W przetargu startowali również:
- Newag, który nie podał ceny za przedmiot zamówienia i terminu wykonania, przez co oferta została odrzucona;
- Tabor Dębica z ceną 5 473 500,00 PLN oraz 6-miesięcznym terminem wykonania od podpisania umowy;
- Cargounit złożył natomiast ofertę wartą 4 365 270,00 PLN oraz wskazując 4-miesięczny termin wykonania od podpisania umowy.
W grę wchodziły zmodernizowane lokomotywy manewrowe na bazie SM42 lub podobne do niej o następujących minimalnych parametrach i wyposażeniu:
- silnik spalinowy z normą spalin min Stage III A (norma emisji spalin wg Dyrektywy 97/68/WE)
- hamulec pneumatyczny
- centralka przeciwpożarowa
- układ przeciw poślizgowy
- kabina maszynisty spełniająca normy bezpieczeństwa pracy i ergonomii
- rozstaw toru 1435 mm
- prędkość maksymalna eksploatacyjna 90 km/h
- moc znamionowa – min. 700 Kw
- sterowanie radiowe
- radio GSMR zgodne z obowiązującymi przepisami
- malowanie lub oklejenie w barwy Zamawiającego.
Jak poinformowało Laude, lokomotywę w barwach przewoźnika (czyli najprawdopodobniej będzie to kolejna różowa lokomotywa na torach, a zarazem pierwsza taka „Stonka”) spotkamy na torach już za 4 miesiące.