MPK SA w Krakowie rozpoczyna współpracę z kolejnym miastem w celu promocji historii pojazdów komunikacji miejskiej w Polsce. W tym roku po raz pierwszy dojdzie do wymiany zabytkowych wagonów między krakowskim przewoźnikiem a Tramwajami Warszawskimi. We wtorek, 23 maja z zajezdni tramwajowej Nowa Huta wyjechał do Warszawy wagon SN4. To jeden z kilku wagonów, które trafiły do Krakowa z Eberswalde w 1941 roku.
W zamian za ten wagon do MPK SA w Krakowie zostanie dostarczony zabytkowy warszawski wagon N. Jest to wagon z ciekawą historią – stacjonował bowiem w trzech polskich miastach. Od 1949 roku kursował w Warszawie, od 1967 służył w Szczecinie, a w 1995 roku został wyremontowany przez MPK w Krakowie, by znów trafić do Warszawy. Tam od 2002 roku obsługuje linię turystyczną T.
Wymieniliśmy się zabytkowymi tramwajami z tramwajarzami z Krakowa. Do Warszawy przyjechał – na specjalnej lawecie – zabytkowy wagon. Niebieski tramwaj oznaczony symbolem SN4 został wyprodukowany w 1910 roku i początkowo był używany w niemieckim mieście Eberswalde. Do Krakowa trafił podczas II wojny światowej. Nim został pieczołowicie wyremontowany przez krakowskich tramwajarzy przez kilkadziesiąt lat pełnił funkcję… altanki w ośrodku wczasowym nad jeziorem – informują Tramwaje Warszawskie.
Przypomnijmy, że w ubiegłym tygodniu do Krakowa trafił poznański wagon doczepny ND, w zamian za wagon KSW. Wagony, którymi wymienił się Kraków z Warszawą i Poznaniem przez cały okres tegorocznych wakacji będą kursować na sezonowych liniach historycznych.
Obydwa wagony trafią na wakacyjne linie turystyczne. W Krakowie taka linia jest oznaczona cyfrą 0, w Warszawie – literą T. Stołeczny tramwaj turystyczny wyjedzie na tory w czerwcu – w pierwszy wakacyjny weekend. W podobnym terminie zadebiutuje w Krakowie warszawska N-ka – dodają warszawscy tramwajarze.