Strona główna » Wiadomości » Tabor » Koleje Mazowieckie otrzymał oferty na wykonanie napraw P4 i P5 swoich piętrowych wagonów

Koleje Mazowieckie otrzymał oferty na wykonanie napraw P4 i P5 swoich piętrowych wagonów

Redakcja
Fot. Wiki Commons

Koleje Mazowieckie otworzyły oferty w przetargu na wykonanie naprawy w poziomie utrzymania P4 22 wagonów piętrowych oraz w poziomie utrzymania P5 37 wagonów piętrowych.

Cały przetarg był podzielony na dwie części.  Część 1 obejmuje wykonanie napraw w poziomie utrzymania P4 20 piętrowych wagonów środkowych typu 416B i 2 piętrowych wagonów sterowniczych typu 316B wraz z pracami dodatkowymi oraz dostawą, wymianą tarcz hamulcowych i kół monoblokowych. Zamawiający wymaga wykonania naprawy w poziomie utrzymania P4 każdego wagonu piętrowego wraz z pracami dodatkowymi oraz dostawą, wymianą tarcz hamulcowych i kół monoblokowych, w terminie nie dłuższym niż 40 dni kalendarzowych, licząc od dnia przekazania wagonu piętrowego do naprawy.

A więc chodzi tutaj o wagony wchodzące w skład jednostek Pesa Sundeck, więc nie powinno dziwić, że właśnie Pesa złożyła ofertę dla tej części. Wpłynęły łącznie dwie oferty:

  • Konsorcjum firm Pesa Bydgoszcz oraz Pesa Mińsk Mazowiecki; zaoferowało wykonanie zadania za 32 184 426 zł brutto, udzielenie 28 miesięcznej gwarancji na wagon po naprawie, a wykonanie naprawy P4 jednego wagonu ma zająć 36 dni kalendarzowych
  • Konsorcjum firm CSI Invest oraz Public Transport Service; zaoferowało wykonanie zadania za 32 577 730 zł brutto, udzielenie 28 miesięcznej gwarancji na wagon po naprawie, a wykonanie naprawy P4 jednego wagonu ma zająć 40 dni kalendarzowych

Oferty niewiele się różnią ceną, ale co trzeba zaznaczyć w przetargu przyjęto aż 4 kryteria wyboru oferty:

  1. cena – 85%
  2. okres udzielonej gwarancji jakości – 5%
  3. termin wykonania naprawy P4 każdego wagonu piętrowego wraz z pracami dodatkowymi oraz dostawą, wymianą tarcz hamulcowych i kół monolitycznych – 5%
  4. Zakres udzielonej gwarancji – 5%

Część 2 zamówienia obejmuje natomiast wykonanie napraw w poziomie utrzymania P5 26 piętrowych wagonów środkowych serii Bpz i 11 piętrowych wagonów sterowniczych serii ABpbdzf wraz z pracami dodatkowymi, dostawą kół monoblokowych i ich wymianą. Zamawiający wymaga wykonania naprawy w poziomie utrzymania P5 każdego wagonu piętrowego wraz z pracami dodatkowymi, dostawą kół monoblokowych oraz ich wymianą, w terminie nie dłuższym niż 50 dni kalendarzowych, licząc od dnia przekazania wagonu piętrowego do naprawy. Na realizację całości prac będzie 36 miesięcy.

A więc chodzi o wagony wyprodukowane przez Bombardiera i tutaj również producent pojazdów – Alstom złożył swoją ofertę (Alstom w 2021 roku sfinalizował proces przejęcia Bombardiera). Dla tej części również i tutaj wpłynęły dwie oferty:

  • Alstom Konstal zaoferował wykonanie zadania za 110 512 691,91 zł brutto. Oferta obejmuje udzielenie 24 miesięcznej gwarancji, a także wykonanie naprawy P5 jednego wagonu w ciągu 50 dni kalendarzowych;
  • Swoją ofertę dla tej części również złożyło konsorcjum: Public Transport Service oraz CSI Invest; firmy zaoferowały wykonanie zadania znacznie taniej, bo za 79 536 031,20 zł brutto. Wagony miałyby być objęte 24 miesięczną gwarancją, a wykonanie jednej naprawy ma zająć 50 dni kalendarzowych.

Dla drugiej części kryteria oceny ofert są takie same jak dla zadania pierwszego.

Dla pierwszej części oferty niemal idealnie zmieściły się w szacunkach zamawiającego, jednak dla części drugiej sprawa wygląda już nieco gorzej.

  • dla części 1 Koleje Mazowieckie planowały przeznaczyć kwotę 32 718 000 zł brutto (najtańsza oferta to 32 184 426 zł brutto)
  • wartość drugiego zadania Koleje Mazowieckie oszacowały na kwotę 57 785 400 zł brutto (najtańsza oferta to 79 536 031,20 zł brutto)

Podobne artykuły

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Akceptuję Polityka prywatności