Strona główna » Wiadomości » Tabor » Koleje Małopolskie z ofertą a Koleje Śląskie z przetargiem na dzierżawę ezt-ów

Koleje Małopolskie z ofertą a Koleje Śląskie z przetargiem na dzierżawę ezt-ów

Redakcja
Fot. NaKolei.pl

Rynek krótkoterminowej dzierżawy elektrycznych zespołów trakcyjnych w Polsce jest cały czas mocno ograniczony. W przypadku takich zamówień w grę wchodzą w zasadzie Feniksy z Polskiego Taboru Szynowego oraz 14WE z Industrial Division. To zmodernizowane składy oparte na konstrukcji EN57.

Mimo to co jakiś czas pojawiają się kolejne przetargi dotyczące dzierżawy właśnie ezt-ów.

Kolej Małopolskie z jedną ofertą

Jak pisaliśmy na łamach NaKolei.pl w pierwszej połowie listopada Koleje Małopolskie ogłosiły przetarg na dzierżawę dwóch elektrycznych zespołów trakcyjnych. Wpłynęła jedna oferta, od Polskiego Taboru Szynowego, który zaproponował znane już przewoźnikowi Feniksy. Takie składy są przez niego eksploatowane od czerwca br.

Teraz wykonawca zobowiązany będzie umożliwić zamawiającemu korzystanie z pojazdów nie później niż w ciągu 10 dni roboczych od daty podpisania umowy, jednakże nie wcześniej niż od 1.1.2021 do końca okresu trwania umowy, tj. 11.12.2021. Pojazdy będą eksploatowane w celu świadczenia usług kolejowych przewozów pasażerskich na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, a szczegółowiej rzecz ujmując na terenie województw małopolskiego i świętokrzyskiego.

Przypominamy, że potrzeba dzierżawy dwóch elektrycznych zespołów trakcyjnych w terminie wynika z konieczności zagwarantowania ciągłości świadczonych usług przewozowych zgodnie z zapisami umowy o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego w transporcie kolejowym na terenie województwa małopolskiego, zawartej pomiędzy Województwem Małopolskim a Kolejami Małopolskimi. Wiąże się ona z planowanym sukcesywnym kierowaniem od przełomu 2020 r. i 2021 r. taboru kolejowego Pesa Acatus II 32WE/EN77 oraz od marca 2022 r. taboru Newag Impuls 31WE/EN78 i 45WE/EN79 do przeglądów czwartego poziomu utrzymania P4 (skutkujących wyłączeniem pojazdu z eksploatacji do 100 dni. Aby prawidłowo realizować przewozy Koleje Małopolskie muszą pozyskać dwa składy.

Oferta Polskiego Taboru Szynowego opiewa na kwotę 3.904.020 zł. To mniej niż szacunki Kolei Małopolskich, określone na 4.243.500 zł. Jest zatem spora szansa, że Fenisky zostaną w Małopolsce.

Koleje Śląskie też szukają ezt-ów

Kolejny przetarg na dzierżawę ezt-ów ogłosiły Koleje Śląskie. Przewoźnik ma w tym zakresie całkiem spore doświadczenie. Korzystał już ze składów EN57 POLREGIO (a wcześniej Przewozów Regionalnych), 14WE Industrial Division oraz EN57FPS czyli Feniksa od Polskiego Taboru Szynowego. To w zasadzie cała gama dostępnych do wydzierżawienia składów.

Tym razem Koleje Śląskie chcą pozyskać 4 jednostki elektryczne. I pytanie czy ktoś będzie dysponował aż tyloma składami? Jak wiadomo na początku roku przewoźnik musiał unieważniać przetargi, dotyczące także 4 składów elektrycznych, bo nikt się nie zgłosił.

Teraz pojazdy miałyby być eksploatowane od 23 grudnia 2020 r. do 31 grudnia 2020 r. W tym przetargu czekamy jeszcze na oferty. A te można składać do 9 grudnia 2020 r.

Podobne artykuły

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Akceptuję Polityka prywatności

0
Would love your thoughts, please comment.x