Strona główna » Wiadomości » Koleje Małopolskie poznały oferty

Koleje Małopolskie poznały oferty

Krzysztof Losz
Fot. Koleje Małopolskie

Niespełna 32 mln zł netto, czyli ponad 39 mln zł brutto wynosi najtańsza oferta złożona w przetargu na budowę i wyposażenie zaplecza technicznego do obsługi taboru Kolei Małopolskich w Oświęcimiu.

 

Inwestycja będzie realizowana w trybie „zaprojektuj i wybuduj”. Koleje Małopolskie dokonały otwarcia ofert przetargowych. O zamówienie stara się pięć podmiotów. KMŁ zarezerwowały na swoją inwestycję kwotę prawie 52 mln 857 tys. zł, a część środków pochodzi z unijnego dofinansowania. Konkretnie z Program Fundusze Europejskie dla Małopolskie 2021-2027.

Prawie wszystkie oferty mieszczą się w limicie ustalonym przez Koleje Małopolskie. Najtańszą złożył Budimex, który zaproponował 31 mln 989 tys. zł netto, czyli 39 mln 346 470 zł brutto.

Nieco wyższa jest propozycja PORR. Ta spółka wybuduje zaplecze techniczne w Oświęcimiu za prawie 33, 949  mln zł netto i około 41,757 mln zł brutto.

Z kolei spółka NDI złożyła ofertą, która opiewa na ok. 34,909 mln zł netto i ponad 42,938 mln zł brutto. Czwarta pod względem wartości jest aplikacja konsorcjum: SPEC BAU Polska / Nowak-Mosty. Oba podmioty deklarują wykonanie zadania za kwotę prawie 40,273 mln zł netto i ponad 49,535 mln zł brutto.

Najdroższa jest natomiast oferta konsorcjum spółek Inżynieria Rzeszów i Agat. Złożyły one bowiem w dokumentach przetargowych deklarację, że podejmą się wykonania inwestycji za 58, 354 mln zł netto, co po doliczeniu podatku VAT daje kwotę przekraczającą 71, 775 mln zł.

Koleje Małopolskie ustaliły w warunkach przetargu, że jedynym kryterium oceny ofert będzie cena podana przez potencjalnych wykonawców. Jeśli więc Budimex spełni również wszystkie wymogi formalno – prawne wymagane przez KMŁ, to ma obecnie największe szanse na zdobycie zamówienia. Przewoźnik dokona teraz analizy złożonych ofert i wskaże zwycięzcę przetargu.

 

Podobne artykuły