Koleje Francuskie rozpoczęły testy eksploatacyjne hybrydowego pociągu, w którym diesel został zastąpiony biopaliwem B100, który produkowany jest na bazie oleju rzepakowego. Ma to zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych o około 60% w porównaniu do standardowej hybrydy.
Od kwietnia do czerwca 2021 roku SNCF Voyageurs będzie prowadzić jazdy testowe pociągu spalinowo-elektrycznego, który zamiast diesla jest tankowany olejem rzepakowym B100, który ma pochodzić w 100% z francuskiego rynku rzepakowego. Jazdy testowe odbywają się na linii Paryż – Granville.
Zastosowanie biopaliwa B100 jest rozwiązaniem, który nie wymaga żadnych modyfikacji taboru. Rozwiązanie ma pozwolić ograniczyć o 60% emisję gazów cieplarnianych. Jak zaznacza francuski przewoźnik, jest to ogromna korzyść, która wymaga niewielkiej inwestycji.
Projekt B100 jest jedną z opracowywanych innowacji, która ma na celu usunięcie wszystkich pociągów z silnikiem diesla z floty SNCF. Wszystkie jednostki hybrydowe Regiolis mają zostać tankowane roślinnym biopaliwem.
Trzymiesięczny eksperyment na linii Paris-Granville
Eksperyment z biopaliwem B100 zaplanowany dla floty Regiolis na trasie Paryż – Granville potrwa trzy miesiące: od kwietnia do czerwca 2021 roku. Są to pierwsze testy „rzepakowej jednostki” na regularnej trasie, wraz z pasażerami. Wcześniej jednostka przeszłą wewnętrzne testy. Po pozytywnym zaopiniowaniu, biopaliwo B100 zostanie powszechne wykorzystywane w spalinowych jednostkach francuskiego przewoźnika.