NaKolei.pl WiadomościKolej na świecie Koleje Francuskie do hybrydy leją olej rzepakowy i testują ją na trasie Paryż – Granville

Koleje Francuskie do hybrydy leją olej rzepakowy i testują ją na trasie Paryż – Granville

Adrian Izydorek
Fot. SNCF

Koleje Francuskie rozpoczęły testy eksploatacyjne hybrydowego pociągu, w którym diesel został zastąpiony biopaliwem B100, który produkowany jest na bazie oleju rzepakowego. Ma to zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych o około 60% w porównaniu do standardowej hybrydy.

Od kwietnia do czerwca 2021 roku SNCF Voyageurs będzie prowadzić jazdy testowe pociągu spalinowo-elektrycznego, który zamiast diesla jest tankowany olejem rzepakowym B100, który ma pochodzić w 100% z francuskiego rynku rzepakowego. Jazdy testowe odbywają się na linii Paryż – Granville.

Zastosowanie biopaliwa B100 jest rozwiązaniem, który nie wymaga żadnych modyfikacji taboru. Rozwiązanie ma pozwolić ograniczyć o 60% emisję gazów cieplarnianych. Jak zaznacza francuski przewoźnik, jest to ogromna korzyść, która wymaga niewielkiej inwestycji.

Projekt B100 jest jedną z opracowywanych innowacji, która ma na celu usunięcie wszystkich pociągów z silnikiem diesla z floty SNCF. Wszystkie jednostki hybrydowe Regiolis mają zostać tankowane roślinnym biopaliwem.

Trzymiesięczny eksperyment na linii Paris-Granville

Eksperyment z biopaliwem B100 zaplanowany dla floty Regiolis na trasie Paryż – Granville potrwa trzy miesiące: od kwietnia do czerwca 2021 roku. Są to pierwsze testy „rzepakowej jednostki” na regularnej trasie, wraz z pasażerami. Wcześniej jednostka przeszłą wewnętrzne testy. Po pozytywnym zaopiniowaniu, biopaliwo B100 zostanie powszechne wykorzystywane w spalinowych jednostkach francuskiego przewoźnika.

Skomentuj ten artykuł

Podobne artykuły

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Rozumiem Polityka prywatności