Ekonomia i rynek Infrastruktura Kolej jest dla ludzi Przewozy pasażerskie Wiadomości

Jaki podział ruchu dla Lotniska Chopina w Warszawie do czasu uruchomienia CPK? Ministerstwo Infrastruktury analizuje najlepsze scenariusze

Jaki podział ruchu dla Lotniska Chopina w Warszawie do czasu uruchomienia CPK? Ministerstwo Infrastruktury analizuje najlepsze scenariusze Fot. Port Lotniczy Okęcie

Do czasu uruchomienia Centralnego Portu Komunikacyjnego bardzo ważne jest zapewnienie maksymalnej przepustowości Portu Lotniczego im. Fryderyka Chopina- informuje Ministerstwo Infrastruktury. Realizacja tego celu wymaga między innymi dokonania tzw. administracyjnego podziału ruchu na Lotnisku Chopina.

 

Koncepcja wymienia, jako jedno z najważniejszych zadań, zapewnienie maksymalnej dostępnej przepustowości Portu Lotniczego im. Fryderyka Chopina do czasu operacyjnego uruchomienia Centralnego Portu Komunikacyjnego. Z tego powodu podejmowane będą działania zarówno inwestycyjne, organizacyjne jak i czysto proceduralne, aby osiągnąć ten cel-  czytamy w komunikacie na stronie internetowej resortu.

Ministerstwo informuje, że zgodnie z Koncepcją realizacja tego celu wymaga między innymi dokonania tzw. administracyjnego podziału ruchu na lotnisku Chopina. Priorytetem w tej sytuacji jest przeniesienie, zgodnie z obowiązującym prawem i za zgodą Komisji Europejskiej, części ruchu lotniczego do innego portu lotniczego położonego w regionie Mazowsza, dzięki czemu port warszawski zwiększy swoją zdolność do przyjmowania statków powietrznych operujących w ruchu przesiadkowym na trasach długodystansowych.

W związku z powyższym zapraszamy do zgłaszania opinii oraz propozycji do koncepcji wprowadzenia przedmiotowego podziału ruchu- zachęca resort.

Uchwałą nr 173/2017 z dnia 7 listopada 2017 r. Rada Ministrów przyjęła Koncepcję przygotowania i realizacji inwestycji Port Solidarność – Centralny Port Komunikacyjny dla Rzeczypospolitej Polskiej. Koncepcja Centralnego Portu Komunikacyjnego zakłada budowę hubu transportowego, opartego na zintegrowanych węzłach: lotniczym i kolejowym, efektywnie włączonego w układ sieci drogowej. Przyjęte harmonogramy zmierzają do zakończenia podstawowego procesu inwestycyjnego do 2027 roku- czytamy na stronie internetowej Ministerstwa Infrastruktury.

Wiceminister infrastruktury i pełnomocnik rządu ds. CPK Mikołaj Wild poinformował ponadto, że spółka celowa do realizacji Centralnego Portu Komunikacyjnego została wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego. Zarząd spółki jest czteroosobowy, a wysokość kapitału zakładowego to 10 mln zł. Poza dr. Jackiem Bartosiakiem, który jest prezesem spółki, w radzie nadzorczej CPK sp. z o.o. znaleźli się również: radca prawny Adrian Dworzyński, Janusz Ogłaza, dyrektor inwestycyjny z Polskiego Funduszu Rozwoju, Dagmara Zawadzka (Bank Gospodarstwa Krajowego) oraz Sylwia Matusiak – była dyrektor Centrum Informacyjnego Rządu.

CPK ma być odpowiedzią na stale rosnący ruch pasażerski i wyczerpującą się przepustowość Lotniska Chopina. Zgodnie z raportami, przedstawianymi przez ministra Wilda, problemy stołecznego Okęcia z przepustowością nasilą się na przełomie 2019 i 2020 roku.

 

 

Partnerzy portalu


PKP Intercity
Polregio
Radio WNET
BOBC
Wolna Droga
W Polityce
Centrum Rozwoju Transportu
Wars
Klaster Luxtorpeda 2.0
Więcej w Ekonomia i rynek, Infrastruktura, Kolej jest dla ludzi, Przewozy pasażerskie, Wiadomości
SOKiści
Spada liczba przestępstw kolejowych! Funkcjonariusze SOK coraz bardziej skuteczni

Mobilne Centrum Monitoringu, foto-pułapki, noktowizory, wyszkolone psy i terenowe samochody – Straż Ochrony Kolei korzysta ze specjalistycznych sprzętów i nowoczesnych...

Zamknij