Ekonomia i rynek Prawo i przetargi Tabor Wiadomości

Industrial Division kupuje kolejnych 5 lokomotyw Vectron od Siemens Mobility

Industrial Division kupuje kolejnych 5 lokomotyw Vectron od Siemens Mobility fot. Siemens Mobility

Industrial Division – największy niezależny operator wynajmu pojazdów kolejowych w Polsce powiększa swoją flotę o 5 najnowocześniejszych lokomotyw w Europie – Vectron MS. Kontrakt obejmuje zarówno dostawę jak i serwis pojazdów.

Vectrony to najnowocześniejsze na rynku europejskim, uniwersalne lokomotywy, o modułowej konstrukcji, umożliwiającej łatwe dostosowanie do wymogów użytkowania i specyfiki jazdy w różnych krajach, a dzięki temu kompleksowo odpowiadające zapotrzebowaniu większości dzisiejszych przewoźników kolejowych.

Vectron powstawał z myślą o realizacji różnorodnych zadań przewozowych. Podstawowym założeniem była wydajność i opłacalność wykonywania zadań trakcyjnych w ruchu krajowym i transgranicznym, zarówno pasażerskim, jak i towarowym w Europie. Branża kolejowa docenia możliwości tego pojazdu co potwierdzają realizowane zamówienia na ponad 900 pojazdów w całej Europie. Dostarczonych zostało ponad 700 lokomotyw, które przejechały już blisko 210 milionów kilometrów – mówi Albrecht Neumann, Dyrektor pionu Rolling Stock Siemens Mobility GmbH.

Vectron w Polsce

W Polsce z lokomotyw Vectron korzystają PKP CARGO S.A., DB Cargo Polska S.A, PKP Intercity S.A. (wynajęta z MRCE), a od 2018 r. także Industrial Division. Ta ostatnia firma zdecydowała się na zakup kolejnych pięciu pojazdów Siemensa.

Cieszymy się, że Industrial Division powiększa swoja flotę lokomotyw Vectron. To pojazdy, które sprawdzą się nie tylko dzisiaj, ale i przez kolejne kilkadziesiąt lat, wspierając rozwój transportu intermodalnego w Polsce i Europie. Wraz z pięcioma lokomotywami dla ID mamy już blisko 50 lokomotyw Vectron, z których korzystają czołowi polscy przewoźnicy i operatorzy kolejowi. Do tych pięćdziesięciu Vectronów dodać trzeba kilkadziesiąt, które są w dyspozycji zagranicznych operatorów. – powiedział Krzysztof Celiński, Prezes Siemens Mobility Sp. z o.o.

fot. Siemens Mobility
Vectron w Europie

Każda z pięciu nowych lokomotyw Vectron MS dla Industrial Division dysponuje mocą 6,4 MW, wszystkie będą wyposażone w system ETCS poziomu 2 oraz rozwijają maksymalną prędkość 160 km/h. Lokomotywy posiadają homologację na Polskę, Niemcy, Austrię, Holandię, Czechy, Słowację, Węgry, Rumunię, Słowenię, Chorwację i Bułgarię, przy czym pojazdy z platformy Vectron zostały dopuszczone do eksploatacji aż w 18 europejskich krajach.

Trzy lokomotywy będą przeznaczone dla korytarza Północ-Południe, a dwie korytarza Wschód-Zachód. Cały czas rozwijamy naszą flotę pojazdów szynowych. W planach spółki jest zakup kolejnych nowoczesnych lokomotyw z przeznaczeniem do przewozów zarówno towarowych, jak i pasażerskich, w Polsce i w Europie – mówi Piotr Ignasiak, Prezes Zarządu Industrial Division

Jesteśmy bardzo zadowoleni z faktu, że poprzez zakup kolejnych nowoczesnych i wielosystemowych lokomotyw, możemy przyczynić się do rozwoju oraz promocji transportu intermodalnego w Polsce i Europie. Konfiguracja zamówionych lokomotyw Siemens Vectron w pełni wpisuje się w oczekiwania naszych klientów, którzy z niecierpliwością oczekiwali na wyniki naszego postępowania przetargowego –powiedział Wojciech Gruszka, Menedżer ds. Kluczowych Klientów CARGOUNIT.

Dostawa lokomotyw planowana jest w 2021 r.