Działania

Hyper Poland i hiszpański IDOM nawiązali współpracę

Hyper Poland i hiszpański IDOM nawiązali współpracę Mat. Hyper Poland

Hyper Poland – twórca technologii magrail, która posłuży do realizacji koncepcji hyperloop w Europie, będzie działał wspólnie z liderem w zakresie projektów infrastrukturalnych i studiów wykonalności – firmą IDOM. Partnerzy podpisali Porozumienie o Współpracy w tej sprawie.

IDOM wesprze polską firmę swoim bogatym, globalnym doświadczeniem m.in. w zakresie projektowania linii kolejowych dużych prędkości oraz badań ruchu i analiz biznesowych związanych z ich rozwojem.  W ramach porozumienia IDOM został Partnerem Projektowym Hyper Poland i dołączył do grona podmiotów, które obecnie wspierają lub w przeszłości wsparły rozwój spółki (m.in. Microsoft, DB Schenker, Polskie Linie Lotnicze LOT, TWERD, Transfer Multisort Elektronik, Instytut Kolejnictwa, InCredibles by Sebastian Kulczyk).

Współpraca z IDOM – globalnym liderem w dziedzinie projektowania i analiz infrastrukturalnych – jest dla nas kolejnym dowodem na to, że nasze prace nad innowacyjnym systemem pasywnej lewitacji magnetycznej magrail zyskują coraz większe zainteresowanie wiodących graczy branży transportowej – przekonuje Dyrektor Strategiczny Hyper Poland Michał Litwin.

Dzięki temu możliwe będą kolejne kroki w kierunku przygotowania jeszcze bardziej zaawansowanych rozwiązań, takich jak hyperloop. Jesteśmy bardzo dumni z tej współpracy – tłumaczy CEO Hyper Poland Przemysław Pączek.

Nie mamy wątpliwości, że w transporcie kluczowe znaczenie mają dziś innowacje – nie tylko w sferze IT, ale przede wszystkim te najbardziej zaawansowane związane z infrastrukturą. IDOM wspiera ten trend i bierze udział w wielu przedsięwzięciach, które są potencjalnymi technologiami przyszłości. Dlatego zwróciliśmy uwagę na koncepcję wypracowaną przez Hyper Poland, dzięki której technologię lewitacji magnetycznej będzie można zastosować w ramach istniejącej infrastruktury kolejowej – zwraca uwagę Marcin Warda, Country Manager na Polskę firmy IDOM. – W rezultacie parametry typowe dla kolei dużych prędkości będzie można osiągnąć bez konieczności tworzenia nowych korytarzy lub wykonywania bardzo kosztownej korekty przebiegu istniejących szlaków. – dodaje.