Strona główna » Wiadomości » Greenbrier homologuje nową węglarkę E06B – większa ładowność dzięki lżejszej konstrukcji

Greenbrier homologuje nową węglarkę E06B – większa ładowność dzięki lżejszej konstrukcji

Krzysztof Losz
Fot. Greenbrier

Zakład Greenbriera w rumuńskim Severinie uzyskał homologację dla nowego typu swojej węglarki Eamnos 57 m³ E06B. W porównaniu do typu E06A jest ona lżejsza o tonę, co pozwala na zwiększenie o tę samą tonę przewożonego ładunku.

Skrzynia wagonu została wykonana ze stali o wysokiej wytrzymałości, co pozwoliło na zbudowanie nieco cieńszych ścian. W efekcie masa wagonu, (którego długość wynosi 11,3 m ze zderzakami, a szerokość prawie 3,1 m), zmalała z 19 ton – w starszej wersji E06A – do 18 ton w E06B. Z uwagi na to, że nowa technologia pozwoliła na utrzymane pozostałych parametrów wagonu, to wzrosła o całą tonę jego ładowność – do E06B można załadować teraz nie 71 a 72 tony materiałów sypkich, takich jak węgiel, rudy metali, stal i produkty metalowe, żwir, piasek, czy drewno.

To będzie duży atut nowych pojazdów Greenbriera, gdyż zwiększenie ładowności oznacza, że wagon zapewnia przewoźnikowi większą efektywność pracy przewozowej.

Producent poinformował, że konstrukcja wagonu spełnia wymagania norm TSI, EN, UIC, a podwozia są zgodne z normami EN 12663-2 i UIC 530-1 dotyczącymi montażu sprzęgów automatycznych. Wagon jest dostosowany do prędkości 100 km/h (załadowany) i 120 km/h (pusty). Greenbrier poinformował, że pierwsza partia wagonów typu E06B została zakupiona przez Captrain Deutschland. To spółka zależna francuskiego Captrain – części Rail Logistics Europe (działu grupy SNCF, czyli francuskiego państwowego przewoźnika kolejowego).

 

 

 

Podobne artykuły