Głos w sprawie obrony hali Gdynia i 120 miejsc pracy w Spółce Tabor-Pomorski Tczew
Międzyzakładowy Związek Zawodowy Pracowników Kolejowych R.P. w Gdyni CARGO jest zaniepokojony pojawiającymi się i rozpowszechnianymi informacjami o przejęciu przez Spółkę PKP Intercity hali naprawy wagonów i lokomotyw w Gdyni, Spółki Cargo Tabor – Pomorski Tczew. Pojawiające się informacje wskazują, że przyczyną zainteresowania PKP Intercity wymienioną halą jest konieczność garażowania w Gdyni zakupionych składów Pendolino. IC planuje uruchomić tego typu jednostki na trasach Gdynia – Kraków i Gdynia – Katowice przez Warszawę. Serwisowanie składów planowane jest w Warszawie. Z zakupionych w fabryce Savigliano francuskiego Alstomu 20 jednostek, pierwsza ma pojawić się w lipcu 2013 roku. Regularne kursy przewidywane są dopiero w III kwartale 2014 z uwagi na ponad roczne testy oraz uzyskanie homologacji w Urzędzie Transportu Kolejowego oraz przystosowanie wymienionych linii do zwiększenia szybkości kursowania Pendolino do jazdy z szybkością 200 km/h.
Jak wynika z powyższego trwają ustalenia decydentów w PKP SA i PKP Intercity (stąd i pojawiające się informacje) na temat garażowania składów do czasu ich eksploatacji. W tym celu zamierza się zabrać halę naprawczą w Gdyni ze Spółki Tabor – Pomorski Tczew. Hala do tej pory pełni ważną rolę w cyklu obrotu wagonów wchodzących i wychodzących do i z portów Trójmiasta: Gdynia Port, Gdańsk Port Północny, Gdańsk Nowy Port, Gdańsk Wiślany. Wagony kierowane do tego punktu naprawy są szybciej w eksploatacji, a przede wszystkim po niższych kosztach (przesyłanie w pociągach do innych punktów naprawy). Zaniepokojenie budzi fakt, iż hala w Gdyni miejsce pracy dla ok. 120 pracowników będzie spełniać funkcje garażu. Miejsca pracy straci więc cała załoga tego punktu naprawy. Hala nie jest dostosowana do roli garażu więc konieczny będzie kosztowny remont. Zdaniem MZZPK R.P. w Gdyni CARGO na terenie Gdyni są inne miejsca gdzie taniej można byłoby postawić lekkie konstrukcje już spełniające funkcje garażu lub wykorzystać istniejącą halę będącą w gestii Zakładu Północnego Spółki IC.
Międzyzakładowy Związek Zawodowy Pracowników Kolejowych R.P. w Gdyni CARGO ma nadzieję, że Zarząd PKP S.A. przy podejmowaniu decyzji będzie mieć na uwadze los 120 pracowników i ich rodzin.
Przewodniczący MZZPK R.P. w Gdyni CARGO
Tadeusz Tuma{jcomments on}