W ubiegłym roku Deutsche Bahn musiało wypłacić swoim klientom wysokie odszkodowania z powodu opóźnień i odwołań pociągów. W porównaniu do 2023 roku wzrost kwoty odszkodowań sięgnął prawie 50%.
Pasażerowie zgłosili do Centrum Obsługi Praw Pasażerów DB około 6,9 mln wniosków o odszkodowanie. Skarżyli się oni na opóźnienia zarówno pociągów lokalnych, jak i dalekobieżnych. Przewoźnik informuje, że pasażerowie otrzymali odszkodowania w łącznej kwocie 196,8 mln euro. Średnie odszkodowanie to nieco ponad 25 euro.
Jest to znaczny wzrost w porównaniu do 2023 roku. Wówczas DB rozpatrzyły 5,6 mln wniosków i wypłaciły 132,8 mln euro odszkodowań. Czyli statystyczny pasażer otrzymał niespełna 24 euro odszkodowania.
Koleje tłumaczą, że wzrost liczby wniosków i wypłaconych kar to przede wszystkim efekt „wąskich gardeł” na sieci kolejowej. I inne trudności, które wynikają z problemów z przepustowością sieci kolejowej w związku z robotami inwestycyjnymi. Okazuje się, że 80% opóźnień w 2024 roku to efekt zakłóceń związanych z infrastrukturą.