Strona główna » Wiadomości » Infrastruktura » Coraz bliżej elektryfikacji Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Spółka zdobyła pozwolenia na budowę

Coraz bliżej elektryfikacji Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Spółka zdobyła pozwolenia na budowę

Redakcja
Wizualizacja nowego przystanku PKM Gdańsk Firoga, jaki - przy okazji elektryfikacji - powstanie pomiędzy przystankami Gdańsk Matarnia i Gdańsk Port Lotniczy

Pomorska Kolej Metropolitalna poinformowała, że zdobyła niezbędne do elektryfikacji pozwolenia na budowę. Jest to kolejny krok w realizacji tego projektu. Jeszcze w tym roku ma zostać ogłoszony przetarg na wykonawcę prac.

Przypomnijmy, że PKM, PKP PLK oraz Urząd Marszałkowski zadeklarowali pełną współpracę przy modernizacji linii PKM i linii 201, aby mimo różnych harmonogramów prac, pasażerowie mogli korzystać z efektów prowadzonych prac jak najszybciej.

Podczas realizacji budowy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej w latach 2013-2015 nie było jeszcze mowy o elektryfikacji linii 201, dlatego nie było sensu robić elektryfikacji samej linii PKM i plany te musieliśmy odłożyć w czasie – tłumaczy Grzegorz Mocarski, prezes Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. – W momencie kiedy PKP PLK przedstawiły plany budowy drugiego toru na linii do Kościerzyny oraz elektryfikacji tej trasy, od razu przystąpiliśmy realizacji prac na nasze linii. Dzięki temu już za kilka lat obie nasze linie będą tworzyły jeden spójny system komunikacyjny. Co ważne, przy tej okazji wybudujemy także nowy, dodatkowy przystanek PKM Gdańsk Firoga, który będzie służył pracownikom firm branży IT zlokalizowanych w sąsiedztwie gdańskiego lotniska.

Od dłuższego czasu przygotowujemy się do gruntownej modernizacji linii 201 od Maksymilianowa do Gdyni, a głównym jej celem jest poprawa dostępności do portów morskich w Gdańsku i Gdyni – wyjaśnia Tadeusz Sobotnik, dyrektor Biura Strategii PKP Polskie Linie Kolejowe. – W tym celu także zmodernizowany zostanie fragment linii 203 na odcinku Łąg – Tczew. Choć głównym cele jest poprawa w ruchu towarowym, to widzimy też potrzeby w ruchu pasażerskim. O tym, że traktujemy je na równym poziomie świadczy choćby modernizacja tzw. trójkąta kartuskiego, który jest poza linią 201.

Dzisiaj (5.11.2020 r.) Pomorska Kolej Metropolitalna poinformowała, że zdobyła niezbędne do elektryfikacji pozwolenia na budowę, co jest kolejnym dużym krokiem do realizacji tego projektu. Jeszcze w tym roku Spółka planuje ogłosić przetarg na wykonawcę prac, których realizację przewiduje się na lata 2021-2023.

Podobne artykuły

0
Would love your thoughts, please comment.x