Strona główna » Wiadomości » Prawo i przetargi » PKP Intercity odpowiada na stanowisko Stadlera

PKP Intercity odpowiada na stanowisko Stadlera

Redakcja
Fot. PKP Intercity (wizualizacja)

PKP Intercity broni swojej decyzji o wyborze Alstomu jako dostawcy nowych piętrowych pociągów dla przewoźnika.

 

Przewoźnik odpowiedział na oświadczenie Stadlera. Producent przedstawił dzisiaj oficjalnie powody, które zdecydowały o tym, że zaskarżył wynik przetargu na dostawę 42 piętrowy elektrycznych zespołów trakcyjnych (z opcją na kolejnych 30 pociągów). Stadler stoi m.in. na stanowisku, że to termin dostawy, krótszy ledwie o jeden miesiąc, zdecydował o wyniku postępowania. Do też Stadlera odniósł się przewoźnik w specjalnym oświadczeniu. Publikujemy je poniżej w całości

 

                        Oświadczenie PKP Intercity w sprawie zakupu składów piętrowych

Zgodnie z kryteriami oceny ofert w postępowaniu na dostawę składów piętrowych dla PKP Intercity, Alstom Polska zaproponował korzystniejszą propozycję – warto podkreślić, iż o przewadze Alstom nie zdecydował jedynie termin dostawy, ale także cena za utrzymanie pojazdów. Alstom Polska, zaoferował dostawę 42 pojazdów za  kwotę 4,1 mld zł, a ich utrzymanie na blisko 2,8 mld zł. Oferta Stadler Polska wynosiła 4 mld zł za dostawę 42 pojazdów i 3,3 mld zł za ich utrzymanie. Wybrana oferta jest zatem tańsza o niemal 400 mln zł.

Żaden z producentów nie kwestionował w drodze odwołania samych kryteriów, a także ich wagi na żadnym etapie postępowania. Odwołanie złożone przez Stadler Polska dotyczy zaniechania przekazania Zamawiającemu przez Alstom Polska informacji o wcześniejszych kontraktach realizowanych przez spółki z grupy Alstom, w toku których naliczono kary umowne.

Jako zamawiajacy PKP Intercity oczekuje na wyznaczenie terminu rozprawy przed Krajową Izbą Odwoławczą. Naszym celem jest możliwie najszybsze zawarcie umowy i dostawa składów piętrowych. Liczba pasażerów PKP Intercity rośnie w bardzo szybkim tempie – tylko we wrześniu z usług przewoźnika skorzystało 7,4 mln osób, co oznacza wzrost o 19% w porównaniu z 2024 rokiem i o 23% względem 2023 roku. Składy piętrowe mają zapewnić pasażerom nowe połączenia oraz więcej wygodnych miejsc w pociągach. Zakup nowych, wygodnych i pojemnych pociągów leży w interesie naszych pasażerów.

 

Podobne artykuły