Infrastruktura Prawo i przetargi
Partnerzy działu
partner-dzialu-logo-blueocean

73 wagony PNI do naprawy. Umowy podpisane

73 wagony PNI do naprawy. Umowy podpisane Fot. PKP PLK S.A.

Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury podpisało umowy na wykonanie napraw okresowych poziomu P4 i P5 łącznie 73 wagonów, w tym P4 i P5 dla 70 sztuk wagonów samowyładowczych typu 411V z odmianą 411Vb oraz P5 dla 3 sztuk wagonów platform typu 412Za.

Zamówienie zostało podzielone na cztery części, a wszystkie umowy zostały podpisane 30 czerwca 2020 roku. Oto szczegóły.

Część 1 obejmowała naprawy poziomu P5 dla 24 sztuk wagonów samowyładowczych typu 411V z odmianą 411Vb. Zostaną one wykonane przez Warsztaty Wagonów Kolejowych Stanisław Jacek Łupiński z Łap. Wartość umowy to 1 188 310.00 PLN netto.

Część 2 dotyczyła naprawy poziomu P5 dla 23 sztuk wagonów samowyładowczych typu 411V z odmianą 411Vb. Te prace zostaną również wykonane przez Warsztaty Wagonów Kolejowych Stanisław Jacek Łupiński z Łap. Wartość umowy to 1 165 210.00 PLN netto.

Część 3 obejmowała naprawy poziomu P5 dla 20 sztuk i P4 3 sztuk wagonów samowyładowczych typu 411V z odmianą 411Vb. Trafią one również do Łap, a konkretnie do Warsztatów Wagonów Kolejowych Stanisław Jacek Łupiński. Za te prace trzeba będzie zapłacić 1 151 210.00 PLN netto.

I wreszcie część 4, która dotyczyła napraw poziomu P5 dla 3 sztuk wagonów platform typu 412Za. Te prace zostaną zrealizowane przez Tabor Dębica sp. z o.o. Wartość umowy to 241 560.00 PLN netto.

Przypomnijmy, że spółka Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury należące do PKP Polskie Linie Kolejowe, zajmuje się remontem i modernizacją infrastruktury kolejowej wraz z obiektami towarzyszącymi oraz bieżącym utrzymaniem infrastruktury. Ponadto świadczy usługi wynajmu maszyn torowych i budowlanych oraz pojazdów szynowych. Wagony, o których mowa powyżej są wykorzystywane w bieżącej działalności Spółki.

Wagony 411V i pochodne są przeznaczone do przewozu oraz układania tłucznia podczas remontów i modernizacji infrastruktury kolejowej. Układanie podsypki odbywa się podczas jazdy z niewielką prędkością (3-5 km/h), po pneumatycznym opuszczeniu dozatora do żądanego poziomu i otwarciu klap wyładowczych.

Wagony 412Za to platformy, które można wykorzystać do przewozu dłużyn.