Prawo i przetargi Tabor

39 EN57 AL Kolei Mazowieckich trafi do ZNTK Mińsk Mazowiecki na P4

39 EN57 AL Kolei Mazowieckich trafi do ZNTK Mińsk Mazowiecki na P4 Fot. Koleje Mazowieckie

Koleje Mazowieckie podpisały umowę z ZNTK Mińsk Mazowiecki na naprawę P4 39 EN57AL. To ponad połowa wszystkich dostępnych “ALek” z parku taborowego przewoźnika.

Wykonanie napraw w poziomie utrzymania P4 odbywa się po przebyciu przez pojazd 500 tys. km lub co 5 lat. W przypadku ezt EN57 AL Kolei Mazowieckich jest to pierwsza tego typu naprawa po naprawie P5. W sumie na naprawy w poziomie utrzymania P4 pojedzie 39 ezt EN57 AL. Umowa z ZNTK „Mińsk Mazowiecki” S.A. opiewa na kwotę ponad 62 mln zł netto. Zgodnie z jej zapisami  wykonawca zrealizuje naprawy do końca 2021 r.

W ostatnim czasie o parku taborowym Kolei Mazowieckich mówi się przede wszystkim w kontekście nowych pojazdów FLIRT. Jednak nasza troska o flotę dotyczy także właściwego utrzymania starszych pojazdów, w tym m.in. ezt EN57 AL. Naprawy w poziomie utrzymania P4 dotyczą przede wszystkim wymiany wszystkich tych elementów, które w wyniku eksploatacji uległy zniszczeniu oraz zużyciu. Służą więc przede wszystkim zapewnieniu właściwego poziomu bezpieczeństwa podczas jazdy – tłumaczy prezes Czesław Sulima.

Ze strony Kolei Mazowieckich umowę podpisali: Robert Stępień, prezes zarządu, oraz Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny, ze strony wykonawcy: Krzysztof Adamski, prezes zarządu, dyrektor generalny, oraz Jacek Bilski, członek zarządu, dyrektor produkcji.