NaKolei.pl WiadomościPrzewozy pasażerskie Zmodernizowane ED74 będą obsługiwać trasę Wrocław – Radom – Lublin. A nowe Flirty pojadą do Szczecina

Zmodernizowane ED74 będą obsługiwać trasę Wrocław – Radom – Lublin. A nowe Flirty pojadą do Szczecina

Adrian Izydorek
Fot. NaKolei.pl

PKP Intercity jeszcze w tym roku ma odebrać pierwsze zmodernizowane ED74 oraz pierwsze Flirty z nowego zamówienia. Poznaliśmy trasy, które będą obsługiwane przez nowe jednostki.

Jak informowaliśmy. ZNTK Mińsk Mazowiecki oraz Pesa Bydgoszcz w marcu br. kończyły modernizację dwóch pierwszych jednostek ED74, tzw. „Edyt”. Przypomnijmy, że umowa na modernizację tych jednostek została podpisana w czerwcu 2019 roku (wartość umowy 274,8 mln zł brutto), a kontrakt dotyczył łącznie 14 EZT. Dwie pierwsze zmodernizowane ED74 mają zostać włączone do ruchu wraz z wejściem w życie czerwcowej korekty rozkładu jazdy.

Ponadto PKP Intercity wkrótce będzie procesować odbiór pierwszego Flirta od Stadlera z nowego zamówienia. Budowa składu już się zakończyła, a pociąg od 1 kwietnia był na jazdach testowych na torze w Żmigrodzie w celu uzyskania homologacji. Testy objęły między innymi sprawdzenie układu hamulcowego pojazdu, badanie poziomu hałasu, kompatybilności elektromagnetycznej, pantografu, oświetlenia oraz urządzeń bezpieczeństwa.

Przed przekazaniem kolejnych pociągów, dwie pierwsze jednostki Flirt z realizowanego zamówienia zostaną poddane eksploatacji nadzorowanej w ruchu pasażerskim przez okres od 6 do 12 miesięcy.

Wiemy gdzie pojadą zmodernizowane ED74 i Flirty

Wiceminister Infrastruktury, Andrzej Bittel poinformował, że zaplanowano, aby ED74 przejęło obsługę pociągów na trasie Wrocław – Kielce – Radom – Lublin. Natomiast nowe Flirty mają zostać skierowane na trasę Lublin – Radom – Łódź – Poznań – Szczecin, ale stanie się to dopiero po zakończeniu wcześniej wspomnianej obserwacji, która potrwa co najmniej 6 miesięcy.

Poseł Konrad Frysztak skierował interpelacje do Ministerstwa Infrastruktury, w której zapytał czy istnieje możliwość skierowania ED74 na trasę Lublin – Radom – Łódź. Przypomnijmy, że działacze z Lublina i Radomia wnioskują o uruchomienie przyśpieszonego pociągu z Lublina do Łodzi przez Radom, bo jak uważają obecnie kursujący  IC Czartoryski, który jeździ przez Warszawę jest nieatrakcyjny – więcej informacji.

Nie ma przeciwwskazań, aby połączenia na trasie Lublin – Radom – Łódź były obsługiwane składem ED74. Jednakże decyzja o tym, jaki tabor zostanie skierowany do obsługi pociągów na ww. odcinku, będzie podejmowana w momencie planowania tych połączeń w zależności od dostępności taboru – poinformował Wiceminister Andrzej Bittel.

Zobacz również: Pierwsze zmodernizowane ED74 niemalże gotowe. Wyruszą w trasę w połowie roku [ZDJĘCIA]

Skomentuj ten artykuł

Podobne artykuły

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Rozumiem Polityka prywatności