Dziś poznaliśmy wyniki Grupy PKP CARGO za I półrocze 2018 r. Grupa osiągnęła przychody operacyjne na poziomie 2,5 mln zł. Odnotowano znaczący wzrost zysku netto.
Przychody operacyjne na poziomie 2,5 mln zł – największe od 2013 roku. To nie jedyne tak optymistyczne liczby. Wyniki Grupy PKP CARGO za I półrocze 2018 r. to m.in. wzrost pracy przewozowej czy wskaźniku EBITDA. Nakłady inwestycyjne wyniosły 303 mln zł (więcej o 51% niż w I półroczu 2017 r.).
W I półroczu br. Grupa osiągnęła 90 mln zł zysku netto, EBITDA wyniosła 423 mln zł. Praca przewozowa w tym okresie to 15,3 mld tkm (+2,1% r/r). Większe przewozy to zasługa m.in. dużego popytu na kruszywa i materiały budowlane i dynamiczny rozwój Nowego Jedwabneg Szlaku.
Zysk netto wyniósł 90 mln zł, to o 363% więcej niż w okresie analogicznym do 2017 roku. Koszty operacyjne Grupy wyniosły 2,38 mld zł, które pozostały pod kontrolą, mimo uwzględnienia rezerwy na świadczenia pracownicze i odpisu wartości taboru. – Nasze bardzo dobre wyniki finansowe są rezultatem konsekwentnie realizowanej polityki podnoszenia konkurencyjności Grupy i oferowania klientom usług coraz wyższej jakości. – powiedział Czesław Warsewicz, prezes zarządu spółki PKP CARGO.
PKP CARGO dokonało aktualizacji prognoz wyników finansowych i poeracyjnych Spółki za cały 2018 rok. Jakie to zmiany? EBITDA skoczyła w prognozie z 204,0 do 337,3 mln zł, zysk netto ze 160,8 do 269,9 mln zł.
Najdynamiczniej rozwija się intermodal. W I półroczu br. Grupa PKP CARGO odnotowała w tym segmencie pracę przewozową na poziomie 1,9 mld tkm. Wyniki pracy przewozowej wyszczególnione w poszczególnych grupach ładunków:
- kruszywa i materiały budowlane: 3,4 mld tkm (wzrost o 43,4% r/r),
- metale i rudy: 1,9 mld tkm (spadek o 7,7% r/r)
- węgiel kamienny: 4,7 mld tkm (spadek o 10,8% r/r).