NaKolei.pl WiadomościInfrastruktura WKD ogłosiła przetarg na budowę drugiego toru z Podkowy Leśnej do Grodziska Mazowieckiego

WKD ogłosiła przetarg na budowę drugiego toru z Podkowy Leśnej do Grodziska Mazowieckiego

Adrian Izydorek
Fot. WKD

Warszawska Kolej Dojazdowa chce rozbudować linie kolejową nr 47 na odcinku z Podkowy Leśnej do Grodziska Mazowieckiego. Chodzi o budowę drugiego toru, a także budowę nowych peronów oraz wiat.

Warszawska Kolej Dojazdowa ogłosiła długo wyczekiwany przetarg na budowę drugiego toru na odcinku z Podkowy Leśnej do Grodziska Mazowieckiego na linii nr 47. Zestawienie powiatów i gmin, przez które przebiega analizowany odcinek linii kolejowej nr 47 przedstawiono w poniższej tabeli:

Inwestycja obejmuje linię kolejową nr 47 na szlaku od stacji Podkowa Leśna Głowna (tj. od km 24+690), km 25+137, czyli początek odcinka jednotorowego do stacji Grodzisk Mazowiecki Radońska (tj. do km 32+610), aż do końca torów stacyjnych 32+655 km. Prace torowe obejmą również posterunki: Podkowa Leśna Zachodnia, Kazimierówka, Brzózki, Grodzisk Mazowiecki Okrężna, Grodzisk Mazowiecki Piaskowa, Grodzisk Mazowiecki Jordanowice.

Oprócz tego powstaną nowe perony na przystankach: Podkowa Leśna Zachodnia, Kazimierówka, Brzózki, Grodzisk Mazowiecki Okrężna, Grodzisk Mazowiecki Piaskowa, Grodzisk Mazowiecki Jordanowice oraz na stacji Grodzisk Mazowiecki Radońska.

Podsumowując, inwestycja obejmie realizację robót budowlanych w obrębie infrastruktury linii kolejowych nr 47 i 48 w następującym zakresie:

  1. rozbudowa linii kolejowej nr 47 na szlaku Podkowa Leśna Główna – Grodzisk Mazowiecki Radońska poprzez dobudowę
    drugiego toru wraz z infrastrukturą towarzyszącą oraz wymiana nawierzchni toru istniejącego (tor 1G);
  2. przebudowa torów i urządzeń kolejowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą na stacjach Podkowa Leśna Główna i Grodzisk Mazowiecki Radońska oraz włączenia linii kolejowej WKD nr 48 do linii kolejowej nr 47;
  3. przebudowa przejazdów kolejowo-drogowych i przejść dla pieszych w poziomie szyn;
  4. przebudowa dróg dojazdowych do przejazdów i dróg równoległych;
  5. przebudowa urządzeń systemu sterowania ruchem kolejowym;
  6. przebudowa istniejącej i budowa nowej sieci trakcyjnej nad dobudowywanym torem;
  7. przebudowa sieci wodociągowych, sanitarnych i deszczowych;
  8. budowa i przebudowa sieci i urządzeń telekomunikacyjnych, w tym masztów;
  9. budowa i przebudowa urządzeń elektroenergetyki nietrakcyjnej nn i SN;
  10. remont budynków stacyjnych/dworcowych na stacjach Grodzisk Mazowiecki Radońska i Podkowa Leśna Główna wraz z rozbiórką masztu antenowego na dworcu w Podkowie Leśnej Głównej;
  11. rozbiórka przepustów P1 w km 25+753 i P5 w km 32+167;
  12. rozbiórka istniejących i budowa nowych obiektów inżynieryjnych: mostów i przepustów w następującym kilometrażu linii WKD: 25+356, 26+657, 27+515, 28+498, 29+149, 29+982, 31+533, 32+148;
  13. rozbiórka istniejących i budowa nowych peronów oraz dojść do peronów na przystankach: Podkowa Leśna Zachodnia, Kazimierówka, Brzózki, Grodzisk Mazowiecki Okrężna, Grodzisk Mazowiecki Piaskowa, Grodzisk Mazowiecki Jordanowice oraz na stacji Grodzisk Mazowiecki Radońska wraz z małą architekturą i systemem informacji dla podróżnych;
  14. usunięcie kolizji z infrastrukturą podziemną

Oferty będą oceniane według dwóch kryteriów. Jest to cena (85%) oraz termin realizacji (15%). Wykonawca ma zrealizowac swoje prace nie dłużej niż 22 miesiące od daty wbicia pierwszej łopaty.

Wizualizacja wiat na nowych peronach

 

Wizualizacja wiat na nowych peronach

Skomentuj ten artykuł

Podobne artykuły

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Rozumiem Polityka prywatności