Strona główna » Wiadomości » Więcej przewozów Laude w Europie

Więcej przewozów Laude w Europie

Redakcja
Fot. Laude Smart Intermodal

Laude Smart Intermodal zainwestuje setki milionów złotych w rozwój regularnych połączeń pomiędzy Ukrainą a Europą Zachodnią. Spółka ma ok. 70% udziałów w rynku przewozów intermodalnych w Ukrainie. I jest to potencjał, który ma pomóc zbudować silną pozycję Laude w Europie Zachodniej.

 

Spółka zapowiada, że swoje działania skoncentruje na rynkach niemieckim i holenderskim. Dlaczego? Te dwa kraje będą bowiem odgrywały ważną rolę w przewozach towarów potrzebnych do odbudowy Ukrainy.

Chcemy wykorzystać i połączyć możliwości, jakie mają nasze spółki: polska, ukraińska Laude UA oraz niemiecka Laude GMBH. Prowadziliśmy działalność w ekstremalnych, wojennych warunkach, obsługując połączenia z Ukrainy i Polski do niemieckiego Duisburga, holenderskiego Oss, portów Wielkiej Odessy oraz przewozy, które przekierowujemy na Słowację, Węgry czy do Rumunii – wyjaśnia Marcin Witczak, prezes zarządu spółki Laude Smart Intermodal.

I dodaje, że to unikalne doświadczenie Laude chce teraz wykorzystać w transportach związanych z odbudową kraju ze zniszczeń wojennych.

Zwłaszcza, że jak mało który europejski przewoźnik znamy uwarunkowania ukraińskich linii kolejowych -mówi prezes Witczak.

Nowy produkt w tym roku

Dziś blisko 100% obrotów polskiego operatora to przewozy realizowane w formule „smart intermodal”, czyli przewozy całopociągowe dla jednego klienta. Ale to się zmieni.

W 2025 r. rozpoczynamy wdrażanie nowego produktu „time for revolution”, gdzie dla jednego klienta będzie zarezerwowany nawet jeden kontener, a przewozy zostaną oparte na regularnych połączeniach. Zakładamy, że najbliższe półtora do dwóch lat to będzie okres przejściowy, w którym udoskonalimy model przewozów. Tak, aby w 2027 r. zaoferować dostęp do tej usługi wszystkim klientom i prowadzić tak zestawiane pociągi do praktycznie całej Europy – podkreśla Marcin Witczak.

W planowanych działaniach kluczową rolę odegrają dwa terminale należące do Laude Smart Intermodal: w Zamościu – na granicy polsko-ukraińskiej oraz w Sosnowcu – na przemysłowym południu Polski.

Projekty Laude wymagają dużych nakładów finansowych. Plan inwestycyjny może osiągnąć wartość ponad miliard złotych. Przewoźnik w ten sposób przygotuje się na obsługę strumienia ładunków, który pojawi się do przewiezienia już w chwili ogłoszenia rozejmu na froncie rosyjsko – ukraińskim.

Więcej towarów na kolei

Spółka zamierza związać siecią regularnych połączeń kolejowych Europę Zachodnią z Ukrainą, przez Polskę.

Dzięki wykorzystaniu technologii i zasobów, którymi dysponuje Laude, połączenia te pozwolą na efektywne i ekologicznie przewozy towarów nawet mniejszym klientom. Zdecydowanie chcemy zmniejszyć barierę wejścia w przewozy kolejowe dla kolejnych firm i ich produktów – przekonuje Marcin Witczak.

Laude Smart Intermodal chwali się tym, że wdrożyła wiele autorskich rozwiązań ułatwiających transport różnorodnych towarów. Dziś jest liderem w przewozie wyrobów stalowych i zbóż.

Planujemy połączyć teraz te ładunki z ładunkami „general cargo”. Stworzyliśmy i rozwijamy specjalny zamknięty system, oparty na własnym taborze, mamy innowacyjne ciągniki siodłowe, naczepy, platformy kontenerowe i siedem specjalnych typów kontenerów. To wszystko na najdłuższym odcinku ciągnięte jest naszymi własnymi lokomotywami – wyjaśnił prezes Witczak.

Inwestycja Laude w ten projekt sięgnęła prawie 400 mln zł, a przez najbliższe trzy lata spółka planuje wydać wspomniany wyżej miliard złotych.

Podobne artykuły