Ruszyła przebudowa jednotorowego odcinka linii kolejowej nr 354 Poznań – Piła, co oznacza wstrzymanie ruchu pociągów i autobusową komunikację zastępczą.
Linia Poznań – Piła na długości prawie 60 km jest jednotorowa (nie ma konieczności budowy drugiego toru), a ponieważ wymiana toru na tym odcinku potrwa do września, to do tego czasu będą też zatrzymane pociągi. PKP Polskie Linie Kolejowe informują, że teraz autobusy kursują na odcinku Oborniki Wielkopolskie – Wargowo i zastępują pociągi Przewozów Regionalnych i Kolei Wielkopolskich. Natomiast składy PKP Intercity jeżdżą trasą okrężną przez Krzyż lub Stargard. To oznacza wydłużenie o 25 minut czasu podróży między Poznaniem a Piłą.
Oprócz wymiany toru, wykonawca zmodernizuje też w pierwszym etapie prac przystanek Oborniki Miasto oraz wybuduje nowy przystanek w Bogdanowie. Natomiast od maja do września ruszy drugi etap modernizacji na odcinku od Obornik do stacji Dziembówko koło Piły.
Inwestycja na trasie Poznań – Piła ma kosztować 500 mln zł. Jej efektem będzie przyspieszenie ruchu pociągów do 120 km/h i skrócenie czasu przejazdu pociągów między tymi miastami o 40 minut (teraz pokonanie 94- kilometrowej trasy zajmuje pociągom około 2 godzin). Zwiększy się także przepustowość linii i poziom bezpieczeństwa.
W ramach inwestycji powstaną cztery nowe przystanki kolejowe, oprócz wspomnianego już Bogdanowa, także : Poznań Podolany, Złotniki Grzybowe i Złotkowo. Zmodernizowane zostaną stacje: Złotniki, Wargowo, Oborniki Wielkopolskie, Rogoźno Wielkopolskie, Budzyń, Chodzież, Dziembówko, Piła oraz przystanki leżące na trasie.