Transport miejski Wiadomości

Strefy wydzielone w pojazdach komunikacji miejskiej w Krakowie. MPK kontra Koronawirus

Strefy wydzielone w pojazdach komunikacji miejskiej w Krakowie. MPK kontra Koronawirus Fot. MPK Kraków

MPK w Krakowie wprowadza specjalnie wydzielone strefy w każdym autobusie oraz tramwajach, w których nie ma zamkniętych kabin.

W związku z potwierdzonym w Krakowie przypadkiem wystąpienia zakażenia Koronawirusem MPK Kraków stosując się do zaleceń Centrum Zarządzania Kryzysowego oraz w trosce o bezpieczeństwo prowadzących i pasażerów w każdym autobusie i tramwajach, w których nie ma zamkniętych kabin, zostaną wprowadzone specjalne, wydzielone strefy.

W autobusach obejmą one obszar w rejonie kabiny kierowcy, pierwszych drzwi oraz pierwszych siedzeń. Podobny obszar będzie obejmował w typach tramwajów, gdzie nie ma zamkniętych kabin motorniczych.

Wydzielone strefy będą skutkować brakiem możliwości wsiadania i wysiadania dla pasażerów pierwszymi drzwiami oraz nie będzie możliwości zakupu biletu u prowadzących pojazdy.

Wydzielone strefy będą wprowadzane sukcesywnie od dzisiaj (11.03.2020 r.). W pierwszej kolejności będą pojawiać się w autobusach.

Wyłączenie “ciepłego guzika”

We wtorek, 10 marca kierowcy i motorniczowie w Krakowie  otrzymali dyspozycję, aby na przystankach otwierać wszystkie drzwi w autobusach i tramwajach (we wszystkich pojazdach, gdzie jest to możliwe). Ma to zapobiec naciskaniu przez pasażerów tzw. “ciepłego guzika”, który służy do otwierania drzwi w pojazdach komunikacji miejskiej.

Idąc tym śladem miasta, w których postanowiono o wyłączeniu “ciepłych guzików” powinny zdecydować o rozmontowaniu poręczy, przecież te elementy są równie często używane jak wcześniej wspomniane przyciski. Obserwując zachowanie ludzi w komunikacji miejskiej widać, że odruchowo te przyciski są i tak w użytku. Takie działania nie podchodzą pod prewencję, lecz można już rzecz o histerii.