Słowenia kupiła 30 lokomotyw elektrycznych Traxx Universal. Alstom zainkasuje za swoje pojazdy około 150 milionów euro.
Umowę z Alstomem podpisały Koleje Słoweńskie (Slovenske železnice- SŽ), a konkretnie operator przewozów towarowych, czyli SŽ – Tovorni Promet. To dobra wiadomość również dla polskich zakładów Alstomu, gdyż we Wrocławiu powstaną nadwozia lokomotyw Traxx.
Elektrowozy zostaną wyposażone w najnowocześniejszy pokładowy system ERTMS firmy Alstom, Onvia Cab. Zapewni on optymalną wydajność i wysoki poziom bezpieczeństwa, przy jednoczesnym zachowaniu pełnej interoperacyjności. Z tego powodu, że Traxxy poprowadzą transgraniczne przewozy towarowe w Europie Środkowej i Wschodniej . Ich zadaniem będzie ciągnięcie bardzo ciężkich pociągów w połączeniu z istniejącą flotą lokomotyw Kolei Słoweńskich.
Najnowocześniejsze lokomotywy elektryczne Alstom znacząco przyczynią się do przejścia kraju na zrównoważoną mobilność. Nowe lokomotywy zwiększą liczbę przewozów towarowych w Słowenii dzięki swojej efektywności energetycznej i dobrej konserwacji. To zamówienie wzmacnia obecność Alstom w Europie Środkowo-Wschodniej – stwierdziła Frederique Kalb, dyrektor zarządzająca Alstom na Europę Środkowo-Wschodnią.
Alstom podkreśla, że lokomotywy Traxx Universal oferują elastyczną konstrukcję opartą na solidnym, modułowym podejściu platformowym. Jest to konstrukcja kompatybilna z wieloma aplikacjami (transport towarowy i pasażerski w jednym lub wielu krajach). I dostępna w różnych konfiguracjach (AC – prąd zmienny, DC – prąd stały i multi-system).
Od 2000 roku Alstom zbudował ponad 6 tys. lokomotyw w wielu krajach europejskich, a także w Azji, Ameryce Północnej i Afryce. Jako światowy lider w dziedzinie technologii pokładowej ETCS, Alstom dostarczył 70% pociągów wyposażonych w ERTMS w Europie i zainstalował ponad 25 tys. tych jednostek pokładowych w ponad 200 typach pojazdów na całym świecie.