Grupa Škoda w piątek zawarła dwa memoranda o porozumieniu z koreańskim producentem pociągów Hyundai Rotem oraz firmą motoryzacyjną Hyundai Motor. Firmy mają współpracować przy kilku strategicznych projektach.
Umowa pomiędzy Škodą a Hyundai Rotem ma rozwijać partnerstwo i badać wspólne możliwości biznesowe, wykorzystując istniejące synergie.
To memorandum o porozumieniu stanowi dalekowzroczne podejście, które przygotowuje grunt pod potencjalne wspólne projekty, jednocześnie wzmacniając produkcję lokalną i wspierając transfer technologii. Z niecierpliwością czekamy na ścisłą współpracę z Hyundai Rotem w odkrywaniu nowych możliwości, które będą korzystne dla obu naszych firm, jak i dla społeczności oraz rynków, na których działamy – skomentował podpisanie umowy prezes Škoda Group, Petr Novotný.
Obecnie Škoda ma siedem zakładów w Czechach, Finlandii i Turcji. Poprzez umowy z innymi graczami w tej branży stara się rozwijać i umacniać swoją pozycję na rynku. Według hiszpańskiej gazety El Economista jest to jeden z powodów, dla których firma zwróciła również uwagę na hiszpańską firmę Talgo, której zaproponowała fuzję i teraz oczekuje na „ostateczny ruch”.
Negocjacje, po odrzuceniu konkurencyjnej oferty z Węgier, znów są w toku.
Piątkowa umowa z Hyundai Rotem koncentruje się na poszukiwaniu możliwości na rynkach, które są interesujące dla obu stron w kontekście globalnej ekspansji. Obie firmy już współpracują przy wspólnej produkcji lokomotyw w Tanzanii. Grupa Škoda dostarcza kluczowe komponenty do tych lokomotyw i przyczynia się technologią, która stanowi rdzeń ich systemów napędowych.
Ogniwa wodorowe
Oprócz tej umowy Škoda podpisała drugie memorandum z firmą motoryzacyjną Hyundai Motor o współpracy nad ekosystemem mobilności opartym na wodorze. Memorandum przewiduje możliwość dzielenia się technologią ogniw paliwowych Hyundai Motor z firmą Škoda.
Jesteśmy przekonani, że wodór, wraz z energooszczędnymi rozwiązaniami, odegra kluczową rolę w transformacji mobilności na rzecz bardziej zrównoważonej przyszłości – powiedział Novotný.
Memorandum koncentruje się na badaniu i wdrażaniu systemów wodorowych ogniw paliwowych oraz energooszczędnych technologii do projektów mobilności. Obie firmy uważają wodór za kluczowy filar w budowaniu zrównoważonej przyszłości, zaczynając od sektora transportu.