
Siemens Mobility oraz Newag SA podpisały aneks do umowy ramowej na dostawę do 100 dodatkowych urządzeń pokładowych ETCS do pojazdów nowosądeckiego producenta. Nowe systemy będą instalowane m.in. na lokomotywach Dragon 2 z dopuszczeniem zarówno na polskim, jak i części rynków europejskich. Jest to rozszerzenie umowy ramowej obu firm związanej z dostawą urządzeń pokładowych.
Od 2016 r. firma Siemens Mobility dostarczyła blisko 200 urządzeń pokładowych Trainguard ETCS do lokomotyw i elektrycznych zespołów trakcyjnych nowosądeckiego producenta. Firmy podpisały aneks do obowiązującej umowy rozszerzając dostawę o kolejne 100 sztuk. Dostarczane rozwiązania Siemensa są zgodne z najnowszymi regulacjami europejskimi w zakresie ETCS poziomu 2 wzorca 3.
– Newag stawia na wysoce zaawansowane technologiczne rozwiązania, które tworzą jej przewagę
konkurencyjną na europejskim rynku kolejowym. Cieszymy się na kolejne lata wspólnych działań – mówi
Krzysztof Celiński, prezes Siemens Mobility Sp. z o.o.– Siemens jest naszym sprawdzonym partnerem w wielu projektach. Zawierany aneks prowadzi do unifikacji
pokładowej części systemów ETCS zabudowywanych w naszych pojazdach, tym samym redukując czas
niezbędny na ich pełną implementację – mówi Józef Michalik, wiceprezes NEWAG S.A.– Urządzenia pokładowe Siemensa są kompaktowe, oraz praktycznie bezobsługowe w procesie eksploatacji.
Cieszymy się, że Newag ponownie obdarzył nas zaufaniem i będziemy wspólnie realizować bardzo
wymagające projekty zabudowy systemów ETCS. Dotyczy to pojazdów dopuszczonych do eksploatacji nie
tylko w Polsce, ale również w innych krajach. Posiadamy duże doświadczenie w integracji ETCS z
poszczególnymi krajowymi systemami bezpieczeństwa, które chętnie wykorzystamy we współpracy z
naszym partnerem – powiedział Radosław Oblizajek, kierownik rozwoju biznesu urządzeń pokładowych,
pionu automatyki kolejowej w Siemens Mobility Sp. z o.o.
Aneks przedłuża okres obowiązywanie poprzedniej umowy do końca 2023 r.