Strona główna » Wiadomości » Siemens Mobility jak sklep internetowy? Cyfrowy łańcuch dostaw od rozpoznawania obrazu do druku 3D

Siemens Mobility jak sklep internetowy? Cyfrowy łańcuch dostaw od rozpoznawania obrazu do druku 3D

Fot. NaKolei.pl

Z pomocą technologii cyfrowych, takich jak rozpoznawanie obrazów, sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe, Siemens Mobility zapewnia dostępność części zamiennych do swoich pojazdów w ciągu 24 godzin. Kilka sekund na identyfikację części, trzy minuty na skompletowanie zamówienia i dostawa w ciągu doby – podobny sposób działania jak w sklepie internetowym- przedstawiono na konferencji prasowej w Wiedniu.

Przedstawiciele Siemens Mobility podkreślili na spotkaniu z dziennikarzami w Wiedniu, że nieograniczone wykorzystanie pociągów i systemów kolejowych jest najważniejszym kryterium akceptacji i wykorzystania transportu publicznego – zarówno dziś, jak i w przyszłości.

Nieprzewidziane przestoje powodują wysokie koszty i niewydolności, i są bardziej irytujące, gdy pociągi nie mogą ruszyć z powodu brakujących części zamiennych. Ale nawet jeśli dostępność pociągów nie jest ograniczona, wadliwe komponenty są często widoczne i szkodzą zarówno wizerunkowi, jak i społecznej akceptacji firm transportowych. Celem systemu zaopatrzenia materiałowego od Siemens Mobility jest przywrócenie funkcji elementów, tak szybko i niezawodnie jak to możliwe. Aby to osiągnąć, spółka już na bardzo wczesnym etapie oparła się na narzędziach cyfrowych- zauważono.

Aplikacja Easy Spares 

Siemens Mobility wykorzystuje rozpoznawanie obrazów i technologie uczenia maszynowego do celów identyfikacji. Dzięki wykorzystaniu specjalnej aplikacji Easy Spares można zrobić zdjęcie wadliwej części, a następnie przesłać ją do analizy. Każdy komponent musi zostać zidentyfikowany w ciągu dziesięciu sekund, proces zamawiania powinien trwać nie dłużej niż trzy minuty, a każda część powinna zostać dostarczona w ciągu 24 godzin na terenie całej Unii Europejskiej.

Zamawiane części zamienne do pojazdu mogą pochodzić zarówno z magazynu wewnętrznego Siemens Mobility, ale także z drukarki 3D. Dotyczy to ponad 800 części, które są dostępne w „wirtualnym magazynie”. Średni czas drukowania tych części to 13 godzin. Od 2014 r. ponad 7000 oddzielnych części zostało wykonane w drodze drukowania przestrzennego i dostarczone do klientów- usłyszeliśmy.

Niezależnie, czy pochodzą z wydruków 3D lub tradycyjnie wytwarzanych komponentów, części zamienne muszą być łatwe do zamówienia i szybko dostarczone. Aby to zapewnić, Siemens Mobility obsługuje rynek online, który jest otwarty przez całą dobę, siedem dni w tygodniu. Oferuje on ponad 200 000 różnych poszczególnych elementów – obejmujących w sumie siedem grup produktów- dodano.

Siemens Mobility od 2000 r. obsługuje także globalny rynek części zamiennych zarówno dla klientów, jak i dostawców.

Nie trzeba już studiować katalogów różnych dostawców, rejestrować się w licznych portalach sprzedaży, spędzać czasu na negocjowaniu kontraktów na dostawy lub otwierać rachunków i radzić sobie z przetwarzaniem transakcji płatniczych. Ponadto nie ma żadnych wymagań dotyczących minimalnych ilości i nie ma oddzielnych kosztów wysyłki. W rezultacie, klient korzysta z znacznie zmniejszonych wysiłków i niższych kosztów- zapewniają przedstawiciele Siemens Mobility.

Najwyższe standardy sklepu internetowego zostały również zapewnione w aplikacji: Części mogą być wyszukiwane według słów kluczowych, materiałów i numerów artykułów. Części zamienne są wyświetlane na zdjęciach i rysunkach. Aby zapewnić szybsze identyfikowanie części w razie wątpliwości, możliwy jest widok 360-stopniowy, dzięki czemu część może być obrócona i przeglądana ze wszystkich stron.

 

 

Podobne artykuły