PKP Intercity otrzymało ofertę na dzierżawę lokomotyw elektrycznych. Tak jak w poprzednich dwóch przypadkach: zaoferowano dzierżawę elektrowozów sprowadzonych z Belgii.
PKP Intercity po raz trzeci powtórzyło postępowanie dot. dzierżawy 10 lokomotyw elektrycznych. Poprzednie dwa postępowania zakończyły się fiaskiem: w jednym przypadku zamawiający stwierdził, że oferta „podlega odrzuceniu we wszystkich częściach zamówienia, na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, z uwagi na jej niezgodność z warunkami zamówienia.”
W drugim przetargu sprawa unieważnienia była o tyle prostsza, że składający ofertę nie opłacił wadium. W kwietniu br. PKP Intercity ogłosiło po raz trzeci przetarg, dzisiaj nastąpiło otwarcie ofert i okazuje się, że firma Seville Rail Rent nie daje za wygraną. Ponownie złożyła ofertę na dzierżawę lokomotyw HLE21, które zostały sprowadzone z Belgii do Polski w połowie 2022 roku.
Przypomnijmy, że zamówienie zostało podzielone na 5 części:
- część 1: na dzierżawę 2 lokomotyw elektrycznych o prędkości eksploatacyjnej minimum 160 km/h
- część 2: dzierżawa 2 lokomotyw elektrycznych o prędkości eksploatacyjnej minimum 160 km/h
- część 3: dzierżawa 2 lokomotyw elektrycznych o prędkości eksploatacyjnej minimum 160 km/h
- część 4: dzierżawa 2 lokomotyw elektrycznych o prędkości eksploatacyjnej minimum 125 km/h
- część 5: dzierżawa 2 lokomotyw elektrycznych o prędkości eksploatacyjnej minimum 125 km/h
Dla każdej z tych części Seville Rail Rent zaproponowało taką samą ofertę: 5 012 077,80 zł brutto. Szacunki zamawiającego dla części 1-3 wyniosły 5 455 872,23 zł brutto, a dla części 4 oraz 5 po 3 438 728,12 zł brutto.
PKP Intercity zaznacza, że lokomotywy muszą być przystosowane do prowadzenia pociągów pasażerskich na terenie Polski, zgodnie z posiadanymi przez wykonawcę dokumentami dopuszczającymi lokomotywy do eksploatacji. Ponadto wykonawca zobowiązany będzie do wykonywania wszystkich planowych czynności utrzymania przewidzianych dla lokomotyw oraz wystawiania dokumentacji potwierdzających ich realizację.