Strona główna » Wiadomości » Rada Nadzorcza zatwierdza plan naprawczy Deutsche Bahn. Modernizacje do 2027 roku

Rada Nadzorcza zatwierdza plan naprawczy Deutsche Bahn. Modernizacje do 2027 roku

Redakcja
Fot. Deutsche Bahn AG / Volker Emersleben

Zarząd Deutsche Bahn przedstawił Radzie Nadzorczej skonkretyzowane działania i wskaźniki dla programu ogólnego S3. „Celem jest przywrócenie DB na właściwy kurs” – poinformował przewodniczący Rady Nadzorczej Werner Gatzer. Generalne remonty będą planowane i realizowane w 2025 roku.

Rada Nadzorcza Deutsche Bahn AG na swoich posiedzeniach w środę i piątek zajęła się średnioterminowym planowaniem Deutsche Bahn oraz bieżącym stanem programu ogólnego S3 dotyczącego strukturalnej naprawy koncernu. Dziś, w piątek, organ nadzorczy zatwierdził kluczowe projekty i inwestycje związane z naprawą oraz modernizacją infrastruktury, w szczególności dając zielone światło dla kolejnych generalnych remontów.

Sprecyzowany program ogólny S3 pokazuje, jakie projekty i działania DB podejmuje, aby w nadchodzących latach zrealizować niezbędną naprawę infrastruktury, operacji i efektywności ekonomicznej. Celem jest przywrócenie DB na właściwy kurs. Jako Rada Nadzorcza będziemy uważnie i krytycznie monitorować realizację działań – powiedział przewodniczący Rady Nadzorczej Werner Gatzer.

Rada Nadzorcza zatwierdziła plan naprawczy przedstawiony przez zarząd DB. W ciągu najbliższych trzech lat DB wdroży ukierunkowany program naprawczy w obszarach infrastruktury, operacji kolejowych i efektywności ekonomicznej. W tym celu zarząd DB przedstawił Radzie Nadzorczej szczegółowe działania oraz ich wpływ na kluczowe wskaźniki w latach 2025–2027. Realizacja działań i ich skuteczność będą mierzone za pomocą jasno określonych wskaźników i konsekwentnie monitorowane. Rada Nadzorcza zatwierdziła to podejście oraz zaprezentowany system wskaźników do oceny sukcesu i będzie regularnie informowana o postępach programu S3.

Realizacja programu S3 przebiega w szybkim tempie, zarówno w zakresie infrastruktury, jak i operacji oraz efektywności ekonomicznej. Generalny remont linii Riedbahn pokazuje, że zdecydowane i konsekwentne działania z odpowiednim zabezpieczeniem finansowym przynoszą sukces. Z taką samą dyscypliną wdrażania realizujemy nasz program naprawczy S3. Nasze działania będą mierzone na podstawie jego sukcesu – poinformował Prezes Zarządu DB dr Richard Lutz.

Konkretnie, Rada Nadzorcza zatwierdziła wszystkie generalne remonty planowane do 2027 roku. Pomimo pozostających niepewności co do dostępności środków, utrzymanie istniejącej sieci i jej infrastruktury, w tym remonty korytarzy, ma być kontynuowane w 2025 roku na podstawie porozumień z rządem federalnym w ramach tymczasowego zarządzania budżetem państwa. Ważne jest, aby zarówno dla szybkiej naprawy istniejącej sieci, jak i nowych projektów budowlanych oraz projektów cyfryzacyjnych, w ramach uchwalania budżetów na lata 2025 i 2026, opracować trwałe rozwiązania w perspektywie średnio- i długoterminowej. To samo dotyczy subsydiowania opłat za dostęp do tras w transporcie dalekobieżnym i towarowym oraz przyszłych zasad ustalania tych opłat, aby wspierać cele polityki transportowej i zapewnić sprawiedliwy podział kosztów między różnymi rodzajami transportu.

W ramach ważnych projektów cyfryzacyjnych, takich jak Digitalny Węzeł Stuttgart, element 3 (DKS 3), oraz projektu Fehmarnbeltquerung w ramach planu potrzeb, przetargi będą realizowane pod warunkiem dostępności finansowania lub będą kontynuowane, aby umożliwić dalszy postęp projektów.

 

 

 

Podobne artykuły