Otworzono przejście dla pieszych za peronami stacji Warszawa Wileńska, co umożliwiło mieszkańcom warszawskiej Pragi szybszy dostęp do pociągów oraz połączenie ulic Białostockiej, Wileńskiej i al. Solidarności. Inwestycja, której koszt wyniósł 1,5 mln zł netto, została sfinansowana z budżetu PLK SA. Dodatkowo, na linii wołomińskiej wyremontowano liczne przejścia i przejazdy kolejowe, na co przeznaczono ponad 3 mln zł ze środków własnych oraz Krajowego Planu Odbudowy (KPO).
Przejście, którego budowa wymagała specjalnego pozwolenia Ministerstwa Infrastruktury, powstało w odpowiedzi na wieloletnie prośby mieszkańców, wcześniej odrzucane. Dzięki niemu skrócono drogę do pociągów linii wołomińskiej dla mieszkańców ulic Białostockiej i Radzymińskiej oraz ułatwiono komunikację na warszawskiej Pradze. Koszt budowy chodników prowadzących do peronów został pokryty w całości z budżetu PLK SA.
Linia Warszawa – Wołomin, z której codziennie korzysta kilkanaście tysięcy osób, została objęta dodatkowymi inwestycjami w bezpieczeństwo. Przeznaczono łącznie 4 mln zł na modernizację trzech przejazdów kolejowych oraz budowę przejścia dla pieszych przy Warszawie Wileńskiej. W celu zapewnienia bezpieczeństwa wprowadzono dodatkowe zabezpieczenia, takie jak labirynt na przejściu oraz ograniczenie prędkości pociągów. Maszyniści zostali zobowiązani do nadawania sygnału „baczność” oraz do zwalniania do 20 km/h przy przejściu i peronach.
Oprócz budowy przejścia przy Warszawie Wileńskiej, w 2024 r. otwarto także nowe przejście przez przejazd kolejowo-drogowy na ul. Naczelnikowskiej. Dzięki nowemu chodnikowi zapewniono pieszym bezpieczne i wygodne przemieszczanie się. Na przejazdach kolejowych na ul. Kosmowskiej i ul. Łodygowej zamontowano nowoczesne rogatki, sygnalizację, oświetlenie oraz monitoring, a nawierzchnia została wymieniona, co poprawiło komfort jazdy kierowców.
Dodatkowo, w ramach projektu „Przebudowa urządzeń sterowania ruchem kolejowym na stacjach Warszawa Wileńska Marki, Warszawa Wileńska”, realizowanego z funduszy KPO, zmodernizowano urządzenia sterowania ruchem na odcinku Warszawa Wileńska – Warszawa Wileńska Marki. Zamontowano nowe semafory, urządzenia sterujące ruchem, napędy zwrotnicowe oraz rozjazdy wyposażone w elektryczny system ogrzewania, co umożliwi ich sprawne działanie w trudnych warunkach zimowych. Zakończenie prac przewidziano na 2025 r.
Nowe inwestycje w infrastrukturę kolejową stanowią istotny krok w kierunku poprawy bezpieczeństwa i komfortu podróży dla mieszkańców Pragi i okolicznych miejscowości.