Przewozy towarowe Wiadomości
Partnerzy działu

Przewozy towarowe

Przewozy towarowe · aktualności · statystyki · PKP Cargo· przewoźnicy. Na portalu NaKolei.pl publikujemy najnowsze informacje związane z: Przewozy towarowe.

Prezes Warsewicz dla wPolsce.pl: „Przewozy towarowe stanowią krwiobieg i konkurencyjność gospodarek”

Prezes Warsewicz dla wPolsce.pl: „Przewozy towarowe stanowią krwiobieg i konkurencyjność gospodarek” Fot. wPolsce.pl

W roku ubiegłym przewieźliśmy ponad 250 mln ton, rok wcześniej 239. To pierwsze dwa lata, od wielu lat, kiedy ilość ładunków przewiezionych koleją rośnie. I to nas bardzo cieszy- powiedział na antenie telewizji wPolsce.pl Czesław Warsewicz, prezes Zarządu PKP Cargo S.A. 

Prezes Warsewicz podkreślił, że rynek towarowy przewozów klejowych jest rynkiem komercyjnym. Zaznaczył, że ważną rolę odgrywa na nim transport indermodalny.

 

100 proc. przychodów naszej spółki, spółki giełdowej zresztą, pochodzi z rynku, na którym konkurujemy. Transport intermodalny wynika z efektu wzrostu gospodarek i wymiany handlowej. Przewozy kontenerów są najbardziej powszechne i łatwe do przewozu. I to nie tylko koleją, ale też statkiem czy transportem kołowym- stwierdził Warsewicz.

Integrujemy różne środki transportu przewożąc jeden ładunek w kontenerze. I ta unifikacja  i wymiana handlowa powoduje właśnie  najlepszy, najbardziej efektywny rodzaj transportu do dostarczenia ładunku „od drzwi do drzwi”- dodał.

Prezes PKP Cargo zaznaczył, że ambicją spółki jest bycie operatorem logistycznym.

Za kilka lat chcemy być przewoźnikiem intermodalnym, a przede wszystkim partnerem logistycznym. Naszą ofertę zmieniamy tak, aby odpowiedzieć na potrzeby naszych klientów- podkreślił Warsewicz.

Prezes pytany był także o rolę Centrum Logistycznego Małaszewicze w przewozach intermodalnych.

Terminal przeładunkowy jest jednym z elementów tego łańcucha. W roku ubiegłym przewieźliśmy mniej więcej 7,9 mln ładunków intermodalnych, gdzie to był wzrost 16 procentowy w porównaniu do roku 2017 i wzrost ponad 40 procentowy w stosunku do roku 2016. Dynamika jest więc duża. Główne kierunki przewozów to są z i do portów- mówił prezes PKP Cargo.

Warsewicz zauważył także, że Małaszewicze stanowią dzisiaj największy suchy port w Europie.

Jest to brama do Azji, Chin i Europy. To ważne miejsce na mapie transportowej Europy-. Potencjał przewozów jest duży- zauważył.

Choć, jak dodał, w roku ubiegłym przewozy ładunków koleją na szlaku Chiny-Polska-Europa stanowiły mniej więcej 0,6 proc., więc  były  właściwie nieistotne z punktu widzenia wymiany gospodarczej, to z roku na rok one rosną.

W roku 2013 te przewozy praktycznie wynosiły zero, a  w roku ubiegłym było to już 2 tysiące pociągów. Plany na następne lata, to jest  3-5 tys., czyli ten wzrost procentowy jest ogromny, ale w skali jest mniejszy. Potencjał przewozów ładunków na ten moment jest największy na korytarzu Północ-Południe, na którym jesteśmy aktywnym i silnym graczem- podsumował Czesław Warsewicz.

PEŁNA ROZMOWA PREZESA PKP CARGO S.A. CZESŁAWA WARSEWICZA WE WPOLSCE.PL:

pc/wPolsce.pl