Od 9 czerwca, czyli od korekty rozkładu jazdy, podróżni korzystają z peronów 1, 2 i 3 na Warszawie Zachodniej. Tym samym pociągi zatrzymują się przy wszystkich dziewięciu platformach. Przez nową Zachodnią przejeżdża ok. 950 składów. Było to możliwe dzięki zakończeniu kolejnej fazy robót.
Zamawiający dokonał odbiorów eksploatacyjnych nowych elementów infrastruktury. W trakcie odbiorów zostały stwierdzone wybrane usterki, które nie wpłynęły na możliwość otwarcia dla pasażerów peronów 1, 2 i 3. Wykonawca został zobowiązany do usunięcia usterek, a PLK SA monitorują prace wykonawcy w tym zakresie.
Kontynuowane są prace przy budowie szerszego i dłuższego przejścia podziemnego. Termin zakończenia prac prowadzonych w kolejowej części przejścia podziemnego przewidziano w grudniu 2024 r.
W sobotę 8 czerwca Budimex poinformował PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. o trudnościach związanych z przyłączeniem zasilania do wyświetlaczy przy krawędziach peronów 2 i 3. W niedzielę zostały uruchomione 4 ekrany z 12 na każdym z peronów. Działają rozkłady elektroniczne – po 6 na każdej z platform. Informacje o przyjazdach i odjazdach pociągów są wygłaszane przez megafony.
Wykonawca prac na stacji Warszawa Zachodnia, firma Budimex, deklaruje, że do piątku 14 czerwca uruchomi wszystkie wyświetlacze informacji pasażerskiej na nowych peronach 2 i 3.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. mobilizują wykonawcę do jak najszybszego wykonania niezbędnych przyłączy energetycznych i uruchomienia pełnego systemu informacji pasażerskiej.