Strona główna » Wiadomości » Powódź na południu Polski – stan infrastruktury kolejowej – piątek, 20.09.

Powódź na południu Polski – stan infrastruktury kolejowej – piątek, 20.09.

Redakcja
Fot. PKP PLK

W czwartek, 19 września PKP PLK przywróciły przejezdność do stacji Głuchołazy oraz Kłodzko Główne z kierunku Kamieńca Ząbkowickiego oraz Wałbrzycha. Przerwa w ruchu spowodowana powodzią dotyczy już wyłącznie 2 odcinków tj. Kłodzko Główne – Kłodzko Miasto oraz linii Nysa – Prudnik, gdzie zniszczenia powodziowe są największe i polegają na deformacji torów, wypłukaniu podsypki i degradacji podtorza. W tych miejscach dziś i w kolejnych dniach PKP PLK będą prowadzić prace, aby jak najszybciej przywrócić ich przejezdność.

Zespoły PKP PLK nie schodzą z najbardziej uszkodzonych odcinków linii kolejowych w woj. opolskim i dolnośląskim. Kolejarze z dużym zaangażowaniem ochronili przed zniszczeniem 3 mosty kolejowe: nad Nysą Kłodzką w Lewinie Brzeskim, nad Odrą i nad Kanałem Ulgi w Opolu. Dzięki temu przebiegająca po przeprawach strategiczna magistrala Wrocław – Opole – Katowice – Kraków – Rzeszów pozostaje przejezdna.  Pracownicy PKP PLK cały czas usuwają spod filarów konary oraz inne materiały naniesione przez wodę, które mogłyby uszkodzić konstrukcję mostów lub doprowadzić do spiętrzenia rzek i zalania toru.

Ruch pociągów wstrzymany jest na 2 odcinkach linii lokalnych.

  1. Nysa-Prudnik
  2. Kłodzko Główne – Kłodzko Miasto

Nieprzejezdne są przejścia graniczne z Czechami: Chałupki – Bohumin, Głuchołazy i Cieszyn. Częściowo przywrócony został ruch pasażerski na przejściu granicznym Zebrzydowice – Petrovice.

Do piątku 20 września udrożniono 26 odcinków linii kolejowych:

  1. stacja Głuchołazy
  2. Otmuchów – Paczków
  3. Paczków – Kamieniec Ząbkowicki
  4. Mizerów – Gierałtowice
  5. Milicz – Zduny
  6. Chałupki – Racibórz
  7. Chałupki – Wodzisław Śląski
  8. Piwniczna – Wierchomla
  9. Brzeszcze Jawiszowice – Czechowice-Dziedzice
  10. Rybnik Niewiadom – Rydułtowy
  11. Łambinowice – Nysa
  12. Świdnica Kraszowice – Jedlina-Zdrój
  13. Dąbrowa Niemodlińska – Lewin Brzeski
  14. Nysa – Brzeg
  15. Szklarska Poręba – Piechowice
  16. Dzierżoniów Śląski – Mościsko Dzierżoniowskie
  17. Jelenia Góra Zachodnia – Jelenia Góra Sobieszów
  18. Kobierzyce – Sobótka
  19. Ścinawka Średnia – Ludwikowice Kłodzkie
  20. Głogówek – Racławice Śląskie
  21. Opole Zachodnie – Brzeg
  22. Lewin Brzeski – Dąbrowa Niemodlińska
  23. Sędzisław – Kamienna Góra
  24. Sędzisław – Marciszów
  25. Kłodzko Główne – Bardo Śląskie
  26. Głuszyca – Ludwikowice Kłodzkie

Na stacjach i przystankach wygłaszane są dodatkowe komunikaty o zmianach w komunikacji. Do godz. 08:00 odwołano 18 pociągów, a 49 uruchomiono w skróconych relacjach.

Wczoraj, 19.09 odnotowano 3 wydarzenia związane z sytuacją pogodową, które wpłynęły na opóźnienie 33 pociągów pasażerskich na 365 minut. Odwołano 49 pociągi pasażerskie na całej trasie i 50 na części trasy.

Polskie Linie Kolejowe S.A. dla osłony technicznej linii kolejowych utrzymuje w dyspozycji 18 zespołów Kolejowego Ratownictwa Technicznego, 170 zespołów awaryjnego usuwania usterek, 65 pociągów sieciowych oraz lokomotywę spalinową. Powołano Regionalne Zespoły Zarządzania Kryzysowego w Krakowie, Sosnowcu, Wrocławiu i Poznaniu.

Zarządca infrastruktury pozostaje w stałym kontakcie z przewoźnikami.

Podobne artykuły