Przewozy Regionalne mówią o sukcesie, jakim okazało się wprowadzenie na rynek marki pociągów POLREGIO. W połączeniu z poprawą oferty dla pasażerów, przełożyło się to na zwiększenie liczby pasażerów.
Przewoźnik podsumował efekty wprowadzenia marki konsumenckiej POLREGIO podczas 12. Międzynarodowych Targów Kolejowych TRAKO w Gdańsku. To był element procesu restrukturyzacji PR, które są wciąż największym przewoźnikiem kolejowym w Polsce, o czym świadczą liczby: 1800 pociągów uruchamianych w ciągu doby, 220 tys. pasażerów dziennie i ponad 80 mln osób przewiezionych w 2016 roku przez składy POLREGIO.
– Od początku było dla nas oczywiste, że prawdziwa restrukturyzacja to nie proste obniżenie kosztów. Równie ważne było dla nas odbudowanie zaufania naszych pasażerów i przygotowanie spółki do stabilnej obecności na konkurencyjnym rynku. Dlatego na projekt rebrandingu nigdy nie patrzyliśmy jako na projekt wprowadzenia nowego logo. Nowa marka miała być nośnikiem informacji o nowym otwarciu w historii Przewozów Regionalnych. A na to nowe otwarcie składał się szereg elementów – powiedziała Anna Lenarczyk, członek zarządu – dyrektor handlowy Przewozów Regionalnych.
Wyższy komfort
Wprowadzeniu nowej marki towarzyszyła poprawa poziomu obsługi pasażerów, np. przez możliwość zakupu biletu na kilka przejazdów w jednej transakcji, również innych przewoźników: PKS-ów i zakładów komunikacji miejskich i uruchomienie procesu modernizacji taboru.
Rowiaka się także internetowy kanał dystrybucji biletów, zwiększono dostępność biletów w kasach, czego dowodem jest to, ze od 21 sierpnia br. bilety na przejazdy POLREGIO można kupić w kasach wszystkich przewoźników kolejowych. Zaś od 11 września PR są częścią „Pakietu Podróżnika”, razem z PKP Intercity i PKP SKM w Trójmieście.
– Skuteczne wprowadzenie zmian w tak dużej organizacji można zrobić na dwa sposoby: wydając mnóstwo pieniędzy albo bardzo dobrze planując proces. Projekt rebrandingu był elementem szerszego projektu restrukturyzacji, więc o wydawaniu dużych kwot nie było mowy. Działaliśmy w sposób przemyślany z żelazną konsekwencją i przyniosło nam to doskonałe rezultaty – zaznaczyła Anna Lenarczyk.
Więcej pasażerów
Dlatego władze przewoźnika nie są zaskoczone rosnącymi potokami podróżnych. W pierwszych sześciu miesiącach tego roku liczba pasażerów POLREGIO wzrosła o 1,5 mln względem analogicznego okresu 2016 roku i ten trend ma być utrzymany przez cały rok. Co ciekawe, w pierwszym półroczu 2017 roku o 30% wzrosła liczba pasażerów z Kartą Polaka, a o 18% liczba pasażerów korzystających z Karty Dużej Rodziny. Poza tym, w pierwszym półroczu POLREGIO sprzedało blisko 27 tys. biletów typu REGIOkarnet i Bilet Turystyczny. Nastąpił też trzykrotny wzorst osób korzystających z oferty REGIOsenior.
– Analizujemy zmiany zachodzące w otoczeniu. Wsłuchujemy się w potrzeby pasażerów i odpowiadamy na nie poprzez doskonalenie oferty handlowej i odnowę parku taborowego. Nowa marka konsumencka POLREGIO tworzona jest w myśl motto „Budujemy dobrą kolej, budujemy dobre relacje”. Nowa jakość na polskich torach jest doceniania przez naszych pasażerów. To dla nich wprowadzamy zmiany i doskonalimy jakość naszych usług – zapewniła dyrektor Lenarczyk.