W efekcie konstruktywnych rozmów z organizatorami przewozów kolejowych Spółka Przewozy Regionalne zdecydowała o zorganizowaniu dodatkowych 12 komercyjnych pociągów, które będą skomunikowane z dotychczasowym rozkładem jazdy, żeby umożliwić uczestnikom festiwalu swobodne dotarcie do Kostrzyna.
Połączenia dalekobieżne (tam i powrót) zostaną uruchomione na następujących trasach:
- Rzeszów – Kraków – Katowice – Wrocław – Kostrzyn (31 VII i powrót 4 VIII)
- Białystok – Warszawa – Łódź – Poznań – Kostrzyn (31 VIII i powrót 4 VIII)
- Olsztyn – Gdańsk – Szczecin – Kostrzyn (31 VII i powrót 4 VIII)
- Kraków – Kielce – Katowice – Wrocław – Kostrzyn (31 VII i powrót 4 VIII)
- Kędzierzyn-Koźle – Opole – Wrocław – Poznań – Kostrzyn (31 VII i powrót 4 VIII)
- Łuków – Warszawa – Skierniewice – Łódź – Poznań – Kostrzyn (30/31 VII i powrót 4 VIII).
Ponadto Przewozy Regionalne uruchomią 41 lokalnych połączeń kolejowych, które zostaną zrealizowane w ramach obowiązujących umów z niektórymi samorządami województw i z wykorzystaniem taboru będącego własnością urzędów marszałkowskich. Ponadto więcej miejsc, dzięki dodatkowym wzmocnieniom, będzie dostępnych w pociągach kursujących do i z Kostrzyna w ramach standardowego rozkłady jazdy.
Bilety będą dostępne w czterech strefach cenowych. Przykładowo z Warszawy do Kostrzyna bilet będzie kosztował 115 zł, a bilet w opcji „tam i powrót” tylko 170 zł. Bilety będą dostępne w kasach biletowych, a także w internetowym systemie sprzedaży i aplikacji POLREGIO, na platformie KOLEO, biletyregionalne.pl, e-podróżnik i w aplikacji SkyCash.
Szczegółowy rozkład jazdy i ceny biletów będą dostępne na stronie internetowej polregio.pl. Sprzedaż biletów ruszy 17 lipca.
Przyczyna mniejszej liczby połączeń Przewozów Regionalnych do Kostrzyna
Mniejsza niż w ubiegłych latach liczba połączeń Przewozów Regionalnych do Kostrzyna wynika z procesu restrukturyzacji, któremu poddano Spółkę. Tegoroczna oferta na obsługę festiwalu Pol’and’Rock musiała zostać zmniejszona do możliwości operacyjnych przewoźnika, który w procesie restrukturyzacji dostosował m.in. ilość taboru i liczbę pracowników do obsługi standardowych połączeń służących pasażerom Przewozów Regionalnych w codziennych dojazdach np. do szkół czy pracy.