Infrastruktura Przewozy pasażerskie

Podkarpacie: Wrócą połączenia na trasę Stalowa Wola – Tarnobrzeg/Sandomierz – Ocice/Padew?

Podkarpacie: Wrócą połączenia na trasę Stalowa Wola – Tarnobrzeg/Sandomierz – Ocice/Padew? fot. PKP PLK

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na wykonanie projektu modernizacji linii Stalowa Wola – Tarnobrzeg/Sandomierz – Ocice/Padew. Podkarpacie prawdopodobnie odzyska ważne połączenia.

Podkarpacie: Kilka słów o inwestycji PLK. Prace projektowe dla zadania pn. “Prace na liniach kolejowych nr 25, 74, 78 na odcinku Stalowa Wola – Tarnobrzeg/Sandomierz – Ocice/Padew” zaplanowano na lata 2018 – 2020, a budowlane na lata 2021 – 2022. Za dokumentację projektową będzie odpowiedzialna spółka Voessing Polska Sp. z o.o. Wartość umowy: 11,8 mln zł netto. Wartość projektu w KPK: ponad 330 mln zł.

Fundusze na prace będą pozyskane z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Dziś nastąpiło podpisanie umowy między PKP PLK S.A. a wykonawcą dokumentacji projektowej.

Prace zostaną wykonane na 66 km trzech linii kolejowych (nr 25, 74 i 78) na odcinku Stalowa Wola – Tarnobrzeg/Sandomierz – Ocice/Padew. Skorzystają na tym m.in. mieszkańcy miejscowości Sobów, Kępie Zaleszańskie i Ocice. Tam pojawią się nowe przystanki na trasie. Zmodernizowane stacje będzie można zobaczyć w Tarnobrzegu, Chmielowie, Padwi Narodowej, Grębowie. Remont przejdą przystanki w Dąbrowicy Małopolskiej, Baranowie Sandomierskim, Zbydniowie i Turbii.

W efekcie finalnym będzie możliwe przywrócenie ruchu pociągów pasażerskich na odcinkach: Padew Narodowa – Chmielów i Sandomierz – Grębów. Pociągi pasażerskie pojadą z prędkością max. 120 km/h, a składy towarowe, które poruszają się na tej linii – 80 km/h.

Więcej szczegółów na stronie PKP PLK S.A.