SKM Warszawa ogłosiła nowy przetarg na dostawę taboru. To pokłosie zerwania umowy z bydgoską PESĄ.
Zamówienie obejmuje dostawę 21 ezt-ów wraz z usługą utrzymaniową, która ma być świadczona przez 7 lat. Warszawski przewoźnik chce kupić 15 sztuk, fabrycznie nowych, wieloczłonowych, o długości od 85 do 95 metrów, normalnotorowych pasażerskich elektrycznych zespołów trakcyjnych oraz 6 sztuk, fabrycznie nowych, wieloczłonowych o długości od 70 do 75 metrów normalnotorowych pasażerskich elektrycznych zespołów trakcyjnych.
Ponadto wymagane jest: opracowanie i dostarczenie wszelkiej dokumentacji; uzyskanie wszelkich niezbędnych zezwoleń, dopuszczających pojazd do eksploatacji wraz z TSI; dostarczenie wszelkiego niezbędnego oprogramowania zapewniającego sprawne funkcjonowanie systemów; udzielenie licencji na dokumentację i oprogramowanie.
Świadczenie usług utrzymania pojazdów obejmuje także wykonanie przeglądu P4, który musi być przeprowadzony pomiędzy piątym a siódmym rokiem eksploatacji pojazdu. Zamawiający gwarantuje zrealizowanie wszystkich przeglądów P3 i P4 oraz co najmniej 60 % przeglądów P1 i P2.
Przewoźnik wymaga świadczenia usług utrzymania pojazdów w stosunku do każdego z pojazdów w sposób gwarantujący zachowanie współczynnika gotowości taboru na poziomie 97 % kwartalnie.
Konieczne jest również udzielenie gwarancji na kompletny pojazd na okres 48 miesięcy wraz ze świadczeniem serwisu gwarancyjnego. Niezależnie od powyższego wymagane jest udzielenie pisemnej gwarancji na: nadwozia członów – na okres 240 miesięcy, ramy wózka – na okres 300 miesięcy, ostoje – na okres 240 miesięcy, zestawy kołowe wraz z maźnicami – 800 000 km, baterie defibrylatora – na okres 48 miesięcy, urządzenia AED (defibrylator) – na okres 96 miesięcy oraz system monitoringu CCTV – na okres 60 miesięcy.
Terminy dostaw
Zgonie z postanowieniami przetargowymi wymagane jest dostarczanie pojazdów parami, tj. po dwie sztuki tego samego rodzaju pojazdu. Wymóg ten nie dotyczy ostatniego z wymaganych 15 sztuk wieloczłonowych pojazdów o długości od 85 do 95 metrów. Szczegółowy harmonogram dostaw zostanie uzgodniony po podpisaniu umowy, przy czym dostawa dwóch pierwszych pojazdów musi nastąpić w terminie do 23 miesięcy od dnia podpisania umowy, zaś dostawa ostatniego pojazdu musi nastąpić nie później niż do 30 stycznia 2022 roku.
Kryteria wyboru
Oferty w przetargu można składać do 24 stycznia 2020 roku. Będą one oceniane według kryteriów: cena za dostawę pojazdów – 80% oraz cena za usługi utrzymania – 20%.
Zamówienie ma być dofinansowane ze środków unijnych, w ramach projektu „Rozszerzenie potencjału przewozowego kolei metropolitalnej na terenie Warszawskiego Obszaru Funkcjonalnego – etap I”.
Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 9.459.000,00 zł.
Wymagane doświadczenie
SKM Warszawa wymaga od oferentów doświadczenia. Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, zrealizował należycie:
a) w ramach 1 lub kilku umów, dostawę lub dostawy co najmniej ośmiu, fabrycznie nowych, wieloczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych o długości co najmniej 70 metrów, przystosowanych technicznie do jazdy dwukierunkowej, z prędkością eksploatacyjną co najmniej 160 km/h, które zostały dopuszczone do eksploatacji;
oraz
b) w ramach 1 lub kilku umów, usługę lub usługi utrzymania technicznego na poziomie P3 lub wyższym przez okres minimum trzech lat, dla co najmniej ośmiu fabrycznie nowych, wieloczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych o długości co najmniej 70 metrów, przystosowanych technicznie do jazdy dwukierunkowej, z prędkością eksploatacyjną co najmniej 160 km/h.
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że przy realizacji przedmiotu zamówienia dysponuje lub będzie dysponował przynajmniej jedną osobą, pełniącą funkcję kierownika projektu, posiadającą wykształcenie wyższe techniczne, która wykaże się doświadczeniem w zarządzaniu, nabytym w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, minimum dwoma projektami, z których każdy obejmował co najmniej:
a) zaprojektowanie i wyprodukowanie co najmniej trzech wieloczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych o długości co najmniej 70 metrów, przystosowanych technicznie do jazdy dwukierunkowej, z prędkością eksploatacyjną co najmniej 160 km/h;
b) opracowanie i nadzór nad wykonywaniem harmonogramu projektu;
c) zarządzanie dokumentacją projektową.