Strona główna » Wiadomości » PLK: Za miesiąc pociągiem z Wrocławia do Milicza i Krotoszyna

PLK: Za miesiąc pociągiem z Wrocławia do Milicza i Krotoszyna

Piotr Czartoryski-Sziler
Fot. PKP PLK

Za 155 mln zł ze środków budżetowych PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przygotowały ok. 40 km linii od Grabowna Wielkiego przez Milicz w stronę Krotoszyna. W marcu na 7 stacjach i przystankach pojawią się nowe perony, zwiększono także zabezpieczenia na przejazdach kolejowych- informuje przewoźnik. 

W marcu pasażerowie i przewoźnicy towarowi skorzystają z efektów przebudowy ok. 40 km linii Grabowno Wielkie – granica woj. dolnośląskiego (przed Zdunami).

Główny efekt prac to sprawna jazda pociągów, czyli dogodne podróże pasażerskie i przewóz ładunków z prędkością 80-120 km/godz. Pojedzie więcej pociągów, gdyż zwiększono przepustowość i podniesiony został poziom bezpieczeństwa ruchu- czytamy w komunikacie.

Inwestycja poprawia możliwości transportu towarów koleją m.in. między Dolnym Śląskiem a Wielkopolską. Dobry stan tej linii to m.in. ograniczanie ładunków na drogach i odciążenie innych tras kolejowych, przeznaczonych głównie dla ruchu pasażerskiego. Linia ma zostać otwarta dla ruchu towarowego po 10 marca, a od 25 marca planowane są pociągi pasażerskie.

Pociągi z Wrocławia Głównego dojadą do Krotoszyna w ok. 1 h 50 min, do Milicza w półtorej godziny. Na stacjach i przystankach Grabowno Wielkie, Bukowice Trzebnickie, Krośnice, Milicz, Wierzchowice, Rakoniewice Milickie, Cieszków przebudowane zostały perony-czytamy.

Przystanek Bukowice Trzebnickie został przebudowany i zapewnia sprawne i bezpieczne wymijanie się pociągów. Takie rozwiązanie zwiększa przepustowość linii – sprawniej może przejeżdżać większa liczba pociągów. Na 40 km trasie Grabowno Wielkie – granica woj. dolnośląskiego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wykonały kompleksową wymianę sieci trakcyjnej. Są nowe konstrukcje i słupy.

Wyremontowane wiadukty i przepusty pozwolą na prowadzenie ciężkich składów pociągów towarowych o nacisku do 221 kN/oś. Jest to istotne, gdyż linia Grabowno Wielkie – granica woj. dolnośląskiego, to odcinek trasy przeznaczonej do przewozów dużych, ponadnormatywnych ładunków z Wrocławia na północ kraju- czytamy.

Modernizacja urządzeń sterowania ruchem kolejowym w Grabownie Wielkim umożliwi prowadzenie ruchu pociągów i zabezpieczenie trasy na odcinku Grabowno Wielkie – Milicz. Podniesiony został poziom bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych. 19 przejazdów ma nową nawierzchnię drogową i nowe oświetlenie. Na 12. przejazdach są zamontowane nowe urządzenia zabezpieczające i kamery .

Usprawnienie i podniesienie poziomu bezpieczeństwa ruchu zapewnią również przebudowane urządzenia przewodowej i radiowej łączności kolejowej.

 

Podobne artykuły

0
Would love your thoughts, please comment.x