Kolej na świecie Przewozy towarowe Wiadomości

Pierwszy pociąg towarowy w 12 dni dotarł z Chin do portu w Gdańsku

Pierwszy pociąg towarowy w 12 dni dotarł z Chin do portu w Gdańsku fot. Adampol

Pociąg towarowy z chińskiego miasta Xi’an dotarł do Portu Gdańsk w 12 dni. To pierwszy w historii taki pociąg, który dotarł z Chin do portu w Gdańsku, przewożąc kilkadziesiąt kontenerów.

To nowe połączenie intermodalne ECT jest efektem współpracy ZMPG, terminalu kontenerowego DCT Gdańsk oraz firmy Adampol, która jest organizatorem tego przewozu.

Czas przejazdu kolejowego towarów z Chin do Gdańska wyniósł 12 dni, a możliwe jest skrócenie tranzytu nawet do 10 dni. Kolejny pociąg z Chin planowany jest na grudzień, a regularne transporty cotygodniowe na tej trasie ruszają już od stycznia 2020.

Od 2010 roku DCT Gdańsk obsługuje bezpośrednie połączenia oceaniczne z Dalekim Wschodem, umożliwiając Polsce połączenie z największym szlakiem handlowym transportu morskiego; między Europą a Azją. Zapewnia również sprawną wymianę handlową produktów naszego regionu z Azją. Dziś, jesteśmy świadkami uruchomienia stałego połączenia kolejowego między Chinami a Gdańskiem i cieszymy się, że możemy być częścią tego serwisu. To wartość dodana dla portu, rozszerzony wachlarz możliwości dla klientów. To dowód, że transport morski oraz lądowy mogą rozwijać się i współistnieć w harmonii, umacniając tym samym pozycję portu Gdańsk i terminalu DCT jako Północnej Bramy dla najszybciej rozwijającego się regionu w Europie – komentuje Cameron Thorpe, Prezes Zarządu DCT Gdańsk.

Firma Adampol ma już wieloletnie doświadczenie w przeładunkach pociągów z Chin na swoim terminalu na granicy polsko-białoruskiej. Każdego dnia przez Małaszewicze przejeżdża 19 pociągów ze wszystkich najważniejszych chińskich terminali lądowych. Połączenie między terminalem lądowym Adampol Małaszewicze a terminalem morskim DCT Gdańsk otwiera wiele szlaków transportowych, które będą konkurencyjne w stosunku do istniejących, np. te prowadzące z Chin przez Hamburg i Duisburg do Wielkiej Brytanii czy Skandynawii mogą zostać zastąpione i w rezultacie przyspieszone aż do 5 dni. Alternatywne szlaki transportowe, które tworzy jeszcze bardziej umocni pozycję portu Gdańsk w Europie  – dodaje Elena Łukanowa, Prezes Zarządu Adampol S.A.