Strona główna » Wiadomości » PGE Energetyka Kolejowa i Koleje Mazowieckie współpracują nad rozwojem infrastruktury ładowania pojazdów hybrydowych

PGE Energetyka Kolejowa i Koleje Mazowieckie współpracują nad rozwojem infrastruktury ładowania pojazdów hybrydowych

Redakcja
Fot. Koleje Mazowieckie

 PGE Energetyka Kolejowa, część Grupy PGE, i Koleje Mazowieckie podjęły współpracę w celu rozwijania infrastruktury do ładowania szynowych pojazdów hybrydowych. Inicjatywa ta ma na celu poprawę efektywności energetycznej w transporcie kolejowym oraz zwiększenie wykorzystania czystych technologii napędowych.

PGE Energetyka Kolejowa, należąca do Grupy PGE, oraz Koleje Mazowieckie, podpisały list intencyjny dotyczący współpracy nad rozwojem infrastruktury umożliwiającej ładowanie szynowych pojazdów hybrydowych. Jest to kolejny etap współdziałania obu spółek, który ma na celu optymalizację wykorzystania energii w sektorze kolejowym.

Napędy hybrydowe, stanowiące alternatywę dla tradycyjnych napędów spalinowych, umożliwiają pociągom korzystanie z energii trakcyjnej oraz – na odcinkach niezelektryfikowanych – z energii zmagazynowanej w wewnętrznych bateriach. Dzięki temu rozwiązania hybrydowe mogą służyć jako przejściowe do całkowitego przejścia taboru kolejowego na czyste napędy.

W ramach współpracy planowana jest budowa infrastruktury do ładowania pojazdów elektryczno-akumulatorowych w Chorzelach i Sierpcu. Takie stanowiska ładowania umożliwią pociągom kursującym na trasach Ostrołęka – Chorzele oraz Sierpc – Płock (z możliwością obsługi Sierpc – Nasielsk) działanie bez konieczności używania trakcji spalinowej.

Sylwester Szczensnowicz, prezes PGE Energetyka Kolejowa, wyraził przekonanie, że wspólne działania przyczynią się do optymalizacji wykorzystania energii oraz pomogą w redukcji emisji CO2. Z kolei Robert Stępień, prezes Kolei Mazowieckich, podkreślił, że wdrożenie nowych rozwiązań przyczyni się do rozwoju spółki i podniesienia jakości świadczonych usług.

PGE Energetyka Kolejowa specjalizuje się w kompleksowych dostawach energii dla sektora kolejowego, oferując także nowoczesne rozwiązania w zakresie stacji ładowania i tankowania wodorem, jak wyjaśnia Piotr Obrycki, Dyrektor Biura Badań i Rozwoju. Czesław Sulima, Członek Zarządu i Dyrektor Eksploatacyjny Kolei Mazowieckich, zaznacza, że spółka stawia na innowacyjne rozwiązania, takie jak pojazdy hybrydowe, by utrzymać swoją pozycję lidera w regionie.

Obie spółki aktywnie działają również w ramach Centrum Efektywności Energetycznej Kolei i projektu Zielona Kolej, promując ekologiczne i efektywne energetycznie rozwiązania w transporcie kolejowym.

Podobne artykuły

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Akceptuję Polityka prywatności

0
Would love your thoughts, please comment.x