Strona główna » Wiadomości » Przewozy towarowe » PCC Intermodal ponownie próbuje kupić zmodernizowane lokomotywy manewrowe

PCC Intermodal ponownie próbuje kupić zmodernizowane lokomotywy manewrowe

Redakcja
Fot. PCC Intermodal (ilustracyjny)

Spółka PCC Intermodal ponowiła przetarg na dostawę zmodernizowanych, spalinowych manewrowych lokomotyw. W poprzednim zamówieniu na takie lokomotywy nie wpłynęła żadna oferta.

Jak podano w ogłoszeniu realizacja zamówienia ma przyczynić się do poprawy ograniczonego potencjału operacyjnego terminali intermodalnych w Kutnie, Brzegu Dolnym i Gliwicach poprzez zwiększenie ich zdolności przeładunkowej w wyniku wyposażenie wskazanych terminali w niezbędne lokomotywy manewrowe.

Przedmiotem zamówienia są trzy lokomotywy zmodernizowane w oparciu o wsad (elementy konstrukcyjne) lokomotyw SM42 (obecnie już nieprodukowanych), lub w oparciu o wsad innych lokomotyw, które po modernizacji uzyskują parametry eksploatacyjne nie gorsze niż wymagane przez zamawiającego. Warunkiem dopuszczenia maszyn do przetargu jest poddanie ich gruntownej przebudowie. Zaoferowane lokomotywy po wykonaniu ich modernizacji oraz po przeprowadzeniu niezbędnych prób i testów nie powinny być przed odbiorem przez Zamawiającego nigdzie eksploatowane. Zamawiający nie dopuszcza ofert na lokomotywy fabrycznie nowe, ani ofert na lokomotywy staroużyteczne, które nie zostały zmodernizowane tak, aby spełniać wymagania, wskazane w postępowaniu przetargowym.

Oferent w ramach oferty winien uwzględnić, iż lokomotywy będące przedmiotem zamówienia powinny spełniać m.in. niżej wymienione warunki:

  1. wsad (elementy konstrukcyjne) do modernizacji lokomotywy, zostanie zapewniony przez Dostawcę w ramach zryczałtowanej oferty przedstawionej w przetargu. Wszelkie elementy wchodzące w skład wsadu do modernizacji lokomotywy zostaną sprawdzone i doprowadzone do parametrów właściwych dla dokonania modernizacji lokomotywy nie gorszych niż parametry właściwe dla naprawy poziomu P5 lokomotywy SM42 lub lokomotyw, które po modernizacji uzyskują parametry eksploatacyjne nie gorsze niż wymagane w specyfikacji;
  2. lokomotywa powinna posiadać dokument dopuszczający w zakresie manewrów w obsadzie jednoosobowej oraz dokument określający obsadę w przypadku pracy liniowej na infrastrukturze PKP PLK S.A.;
  3. budowa lokomotywy: czteroosiowa, jednokabinowa lokomotywa spalinowa, z jednym silnikiem spalinowym oraz z przekładnią: elektryczną AC/DC – układ osi Bo’ Bo’. Typ wózka 1 LN. Nie dopuszczamy rozwiązań z dwoma agregatami prądotwórczymi służącymi do napędu lokomotywy;
  4. lokomotywa powinna zostać wyposażona w jedną kabinę maszynisty umożliwiającą równorzędną jazdę w obydwu kierunkach;
  5. Oferent winien dokonać dodatkowej wyceny wyposażenia opcjonalnego;
  6. w lokomotywie należy zabudować system antypoślizgowy;
  7. nadwozie lokomotywy będzie wyposażone w obustronne pomosty inspekcyjne;
  8. lokomotywy będą wyposażone w system zasilania napięciem zewnętrznym 3 x 400V AC umożliwiającym ładowanie akumulatorów i podgrzewanie płynu chłodzącego silnik spalinowy podczas postoju w warunkach niskich temperatur;
  9. konstrukcja lokomotywy musi umożliwiać jej podniesienie za pomocą podnośników śrubowych, dźwigu lub żurawia;
  10. należy wyposażyć lokomotywę w hamulec mechaniczny, postojowy, sprężynowy sterowany elektronicznie z pulpitu maszynisty. Zamawiający nie dopuszcza hamulca typu hydraulicznego;
  11. fabrycznie nowe podzespoły muszą zostać wyprodukowane w całości z użyciem części i materiałów, które spełniają aktualnie obowiązujące przepisy lub normy i przepisy obowiązujące na dzień uzyskania zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji typu pojazdu kolejowego w zakresie palności, toksyczności, dymienia;
  12. dopuszcza się, aby silnik spalinowy lokomotywy spełniał wymagania wynikające z obowiązujących przepisów prawa na dzień ostatecznego odbioru lokomotywy bądź Oferent dostarczy dokument potwierdzający uzyskane odstępstwo od powyższego warunku;
  13. lokomotywy powinny spełniać obowiązujące na dzień odbioru lokomotyw normy lub normy i przepisy obowiązujące na dzień uzyskania zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji typu pojazdu kolejowego, w tym w szczególności hałasu, wibracji i innych czynników uznanych za szkodliwe;

Oferty można składać do 31 sierpnia 2020 roku. W związku z dofinansowaniem projektu ze środków UE każda dostarczana w ramach zamówienia lokomotywa musi być oznakowana stosowną naklejką informacyjną (jedna naklejka na lokomotywę).

Odbiór kompletnych lokomotyw dokonany zostanie w zakładzie dostawcy. Ale transport lokomotyw na własne terminale odbiorcy, tj.: terminal kontenerowy Gliwice (przy stacji Gliwice Port), terminal kontenerowy Kutno (przy Stacji Stara Wieś) oraz terminal kontenerowy Brzeg Dolny, zostanie zorganizowany już przez odbiorcę. Miejsce odbioru lokomotywy winno być skomunikowane z ogólnodostępną infrastrukturą kolejową umożliwiającą transport lokomotywy do Polski na terminale własne odbiorcy. Transport lokomotywy winien być możliwy do zrealizowania kolejowo torem o rozstawie 1435 mm, tj. takim, po którym może poruszać się lokomotywa będąca przedmiotem zamówienia.

 

Podobne artykuły